ادامه-کار-مجلس-نمایندگان-به-نفع-مردم-افغانستان-نیست

شماری از فعالان مدنی در یک حرکت اعتراضی صبح امروزدر مقابل ساختمان مجلس گفتند: خانه ملت که باید مظهر اراده ملت باشد در سال های اخیر به خانه ذلت تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، ستاد کمپاین سرتاسری برگزاری و اعلان هرچه زودتر تقویم انتخابات پارلمانی امروز (دوشنبه 28 حمل) در یک عمل اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس نمایندگان گفتند؛ خانه ملت که باید مظهر اراده ملت باشد در سال های اخیر به خانه ذلت تبدیل شده است.

این فعالان بیان داشتند؛ انان امروز سومین عمل اعتراضی را در مقابل ساختمان مجلس نمایندگان برگزار کردند که اگر از سوی حکومت به خواست آنها توجه صورت نگیرد، این فعالان مدنی اعتراض خود شان را تا برگزاری انتخابات ، خیمه تحصن در مقابل مجلس نمایندگان برپا می نمایند.

محمد عارف ادیب یک تن از معترضان گفت؛ مردم افغانستان از قانون شکنی حکومت و پارلمان غیر قانونی خسته شده اند و ادامه کار مجلس به نفع مردم نیست و باید هرچه زودتر تقویم برگزاری انتخابات معلوم شود.

آقای ادیب گفت؛ به اساس بند دوم ماده (83) قانون اساسی کشور انتخابات ولسی جرگه در اول ماه سرطان سال پنجم باید برگذار شود که این پارلمان دو سال خلاف قانون به کار خود ادامه میدهد و حکومت نیز قصد برگزاری انتخابات را ندارد.

او افزود؛ با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی زمینه قدرت طلبی و جا طلبی در کشور فراهم شد و اکنون اعضای مجلس نمایندگان دست به هر گونه فساد و جنایت می‌زنند و هیچ کس هم نیست که مانع کارهای غیر قانون آنان شود.

این فعال مدنی بیان داشت؛ رئیس جمهور با موافقت به ادامه فعالیت مجلس نمایندگان جنایت سنگینی را مرتکب شده است و این عمل رئیس جمهور نشان میدهد که وی هیچ احترامی به قانون اساسی ندارد.

از سوی دیگر نوریه نزهت نادری یکی دیگر از فعالان مدنی گفت؛ در شرایط کنونی جنگ و ناامنی هر روز افزایش پیدا می‌کند و یکی از پیامد های آن ادامه کار غیر قانون پارلمان است.

خانم نادری بیان داشت؛ باید به زورگویی و قانون شکنی اعضای مجلس نمایندگان که به شکل غیر قانون کار میکنند نقطه پایان گذاشته شود و زمینه انتخابات فراهم شود. او افزود؛ معاشی را که برای اعضای مجلس نمایندگان پرداخت میشود باید صرف هزینه برگزاری انتخابات شود.

خانم نادری تاکید کرد؛ اگر به خواست آنان توجه نشود، اعتراض خود را ادامه میدهند.این فعالان مدنی در یک حرکت نمادین راه منتهی به مجلس نمایندگان را با زنجیر بستند.

ادامه کار مجلس نمایندگان به نفع مردم افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد