ادامه-کشتار-افراد-ملکی-روند-صلح-افغانستان-را-صدمه-میرساند

دفتر سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که جان باختن افراد ملکی قابل قبول نیست و این حرکت باعث صدمه رساندن به تلاشها برای تامین صلح و ثبات در افغانستان میشود.

به گزارش افغان خبر: با نشر خبرنامه‌ی هئیت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) مصروف تحقیق راپورها در مورد یک حمله هوایی پنجشنبه شب در شهر کندز که سبب کشته شدن ۲۳ فرد ملکی و زخمی شدن ۹۱ فرد دیگر شد، است.

در نخستین ساعات ۲ نوامبر در ساحه بز کندهاری شهر کندز، یک تعداد حملات هوایی انجام شد بعد از اینکه نیروهای خارجی و نیروهای طرفدار دولت توسط مخالفین دولت هدف حمله زمینی قرار گرفتند.

به روز شنبه در یک اعلامیه مطبوعاتی، مقامات امریکایی مستقر در افغانستان انجام دادن یک سلسله حملات هوایی را برای حمایت از نیروهای زمینی در وقت و ساحه مذکور، پذیرفتند.

فرمانده نیروهای امریکای در کابل، جان نیکولسن، تاسف عمیق خود راجع به قربانیان ملکی این حادثه، ابراز کرد.

یافته های نخستین نشانگر آنست که حمله هوایی مذکور سبب کشته شدن ۲۳ فرد ملکی و زخمی شدن ۹۱ تن دیگر که بیشترین شان را زنان و اطفال تشکیل میدهند، شده است.

همچنان یوناما برخی راپورها را بدست آورده که حمله مذکور ۳۳ منزل را نیز به شدت تخریب کرده است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و رئیس دفتر یوناما گفت: "جان باختن افراد ملکی قابل قبول نیست و این حرکت باعث صدمه رساندن به تلاشها برای تامین صلح و ثبات در افغانستان میشود."

در وقت انجام دادن حملات هوایی، نیروهای نظامی بین المللی باید تمامی اقدامات ممکن را که شامل تحلیل کلی از زمینه برای انجام حملات هوایی میشود، اتخاذ کنند تا تلفات بر افراد ملکی نرسد."

یوناما از مقامات میخواهد تا زمینه یک تحقیق مستقل، بیطرف و سریع را به زودترین فرصت فراهم کند و همچنان خواهان اقدامات مناسب برای تامین پاسخگوی در خصوص حمله، جبران خسارات به قربانیان و متوقف شدن همچو حملات در آینده است.

این حادثه در حالی اتفاق می افتد که کشور در تمامی نقاط دامنگیر خشونت است و افراد ملکی بیشترین آسیب را متقبل میشوند. در هفته گذشته یوناما ۶۶ حادثه جداگانه خشونت را که سبب آسیب های شدید به افراد ملکی شده اند، به ثبت رسانده.

از تاریخ ۲۳ اکتوبر تا ۵ نوامبر، یوناما ارقام ابتدایی ۳۳۶ تلفات افراد ملکی را که شامل ۱۵ کشته و ۹۹۹ زخمی میشود، به ثبت رسانده.

مطابق به ماموریت اش برای حمایت از محافظت افراد ملکی در جریان منازعات مسلحانه، یوناما ادامه خواهد داد تا تحقیق کند راپورهای معتبررا راجع به هر گونه آسیب به افراد ملکی توسط تمامی طرف های درگیر در منازعه.

معلومات مکمل تر را راجع به این حادثه و حادثات جدی دیگررا در راپورساالنه یوناما "محافظت افراد ملکی ۳۳۹۶ "که قرار است در جنوری ۳۳۹۲ به نشر برسد، بدست خواهید آورد.

یوناما با فامیل های قربانیان این حادثه ابراز غم شریکی میکند و خواهان شفا یابی سریع برای افراد زخمی میباشد.

ادامه کشتار افراد ملکی روند صلح افغانستان را صدمه میرساند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد