اردوغان-کمپاین-انتخاباتی-اش-را-آغاز-کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به صورت غیر رسمی کارزار انتخاباتی اش را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی که ۲۴ جون برگزار می‌شود، آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز: رجب طیب اردوغان در تجمع انتخاباتی روز شنبه در شهر ازمیر در غرب ترکیه که تمام ویژگی‌های یک کمپین انتخاباتی را داشت، قول داد که بار دیگر در این انتخابات به پیروزی برسد. او در شهری که یکی از دژهای حزب جمهوری‌خواه خلق از منتقدان آقای اردوغان محسوب می‌شود، کمال قلیچ دار اوغلو رهبر این حزب را یک دیکتاتور خواند.

آقای اردوغان گفت: «در ۲۴ ژوئن با ثبت رکورد جدیدی در آراء انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، لحظه‌ای تاریخی را رقم خواهیم زد.»

با توجه به برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور در سال گذشته میلادی، آقای اردوغان دور جدید ریاست جمهوری را با قدرت بیشتری آغاز خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان باید برای پیروزی در دور اول این انتخابات، بیش از ۵۰ درصد از آراء را از آن خود کند و در حالی برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرده است که احزاب مخالف او هنوز نامزدهایشان را برای این رقابت سیاسی تعیین نکرده‌اند.

عبدالله گل، رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز که انتظار می‌رفت رقیب اصلی رجب طیب اردوغان در این انتخابات باشد، روز شنبه در نشستی خبری اعلام کرد که قصد نامزدی برای این انتخابات را ندارد.

اردوغان کمپاین انتخاباتی اش را آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد