ترکیه-در-هرات-کنسولگری-ایجاد-می-کند

سفیر ترکیه در افغانستان در جریان دیدارش با والی هرات، از ایجاد کنسولگری در این ولایت و برقراری پروازهای مستقیم میان هرات و استانبول سخن گفته‌است.

به گزارش افغان نیوز: جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به رسانه‌ها، گفته است که سفیر ترکیه در افغانستان در جریان دیدارش با والی علاوه بر ابراز علاقه ترکیه برای ایجاد کنسولگری از برقراری پروازهای مستقیم میان هرات و استانبول نیز سخن گفته‌است.

وی افزود که «اوزان آرطغرل» سفیر ترکیه در کابل راه اندازی کنسولگری کشورش را در هرات به آینده ای نزدیک نسبت داده و ابراز امیدواری کرده‌است که با ایجاد این کنسولگری روابط تجاری و گردشگری بین دو کشور هر چه بیشتر تقویت شود.

سخنگوی والی هرات تصریح کرد که آگاهان امور اقتصادی از ایجاد کنسولگری ترکیه در هرات استقبال می‌کنند و معتقدند که این اقدام سطح داد و ستد تجاری میان دو کشور را افزایش می‌دهد.

فرهاد تأکید کرد که این کنسولگری مشکلات اخذ روادید ترکیه را نیز برای شهروندان غرب افغانستان آسانتر می‌شود و به بحث بورسیه‌های تحصیلی ترکیه نیز کمک خواهد کرد.

ترکیه از جمله کشورهایی است که در روند کمک به افغانستان برای بازسازی با ناتو همراهی کرده‌است و در ده سال اخیر در بخش نظامی و سیاسی نیز فعالیت محسوسی در افغانستان داشته‌است.

ترکیه در هرات کنسولگری ایجاد می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد