ارگ-ادبیات-«اصیل-افغانی»-در-نوشتن-باید-رعایت-شود

از دو روز به این‌سو، مکتوبی در صفحات اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که در آن ارگ ریاست‌جمهوری از موسسات تحصیلات عالی کشور خواسته است که پس از این در نوشتن پایان‌نامه‌های تحصیلی، از «ادبیات اصیل افغانی» استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز: براساس مکتوبی که از ریاست انکشاف برنامه‌های وزارت تحصیلات عالی صادر شده است، ریاست جمهوری در مورد درنظرگرفتن «ادبیات اصیل افغانی» در نوشتن «تیزس و مونوگراف» دانشگاه‌‌های کشور هدایت داده است.

در این مکتوب، روشن نشده است که منظور از ادبیات اصیل افغانی چه بوده است.

طبق این مکتوب، هدایت ریاست جمهوری در سوم میزان امسال صادر شده است و اداره‌ی امور ریاست جمهوری از ریاست انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی خواسته است که «به سهم خود» پیرامون «تعمیل» هدایت مقام ریاست جمهوری اقدام کند.

ریاست انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی این مکتوب «متحدالمال» را در ششم ماه عقرب به ریاست نهادهای تحصیلات عالی فرستاده است.

پای این مکتوب امضای صدیق‌الله بارکزی، رییس انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی است.

این مکتوب به تمامی نهادهای تحصیلات عالی و مراجع ذی‌ربط برای آگاهی و اجراآت اصولی ارسال شده است. مکتوب حاوی دو ورق ضمیمه نیز بوده است که محتوای آن در دست‌رس نیست.

نشر این مکتوب که حاکی از هدایت ریاست جمهوری برای درنظرگرفتن «ادبیات اصیل» در نوشتن پایان‌نامه‌ها است، واکنش‌های گسترده را در پی داشته است. واکنش‌ها به این مکتوب به صورت عمده انتقادی و طنزآمیز است.

ارگ: ادبیات «اصیل افغانی» در نوشتن باید رعایت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد