معترضین-به-حکومت-تحصیلات-عالی-را-سیاسی-نسازید

مسوولان چهار موسسه تحصیلات عالی خصوصی با شعار « تحصیلات عالی را سیاسی نسازید» از حکومت انتقاد نموده و می‌‌گویند که با لغو رشته‌های طب این موسسات، صدها دانش‌جو بی سرنوشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز:  مؤسسان، استادان و دانش‌جویان موسسات تحصیلات عالی شفا، اساس، ترکستان و ارکوزیا؛ امروز(چهارشنبه، 21 عقرب) با راه اندازی یک اعتراض خیابانی درکابل بر ارزیابی مجدد رشته های طبی این موسسات تاکید کردند. این موسسات تحصیلات عالی خصوصی درکابل، بلخ و هلمند فعالیت می‌کنند.

افضل احساس رییس موسسه تحصیلات عالی احساس می‌گوید که وزارت تحصیلات عالی به گونه سلیقه ای جواز رشته های طب این موسسات را لغو کرده و اکنون صدها  دانش‌جو بی سرنوشت شده اند.

او می‌افزاید که وزارت تحصیلات عالی افغانستان باید رشته های طبی موسسات تحصیلی یاد شده را دوباره ارزیابی نماید. وی اطمینان میدهد که رشته های طب این نهادها، معیارهای کیفی وزارت تحصیلات عالی را تکمیل کرده است.

رییس موسسه تحصیلات عالی احساس خاطر نشان می‌کند که اگر حکومت با وجود بی سرنوشتی صدها دانشجوی این موسسات تحصیلی، به ارزیابی مجدد اقدام نکند، دانشجویان و استادان این نهادهای تحصیلی به اعتراضات مدنی شان ادامه خواهند داد.

همزمان با این، محمد حسین عبدالله زاده دانشجوی رشته‌ی طب موسسه تحصیلات عالی شفا درکابل، لغو جواز رشته طب موسسات یاد شده را ثلیقه‌ای و نادرست توصیف کرده می‌گوید، صدها دانشجوی این موسسات بی سرنوشت شده اند.

او ادعا می‌کند که این موسسات تحصیلات خصوصی درمقایسه با سایر نهادهای تحصیلی، از دانشجویان شان هزینه های کمتر دریافت می‌کنند؛ به همین خاطر جواز فعالیت رشته‌های طب شان تحت فشار سایر موسسات تحصیلات عالی خصوصی قرار گرفته و از سوی وزارت تحصیلات عالی لغو شده است. این دانشجوی بی سرنوشت از وزارت تحصیلات عالی می‌خواهد که این اقدام اش را دوباره ارزیابی کند.

گفتنی است که جواز فعالیت رشته های طب شش موسسه تحصیلی خصوصی به شمول موسسات یاد شده، سال پار ازآنچه تکمیل نبودن معیارهای کیفی تدریس دراین موسسات عنوان می‌شد، از سوی وزارت تحصیلات عالی لغو شده بود.

معترضین به حکومت: تحصیلات عالی را سیاسی نسازید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد