ارگ-به-طالبان-دست-از-کشتار-و-ماین-گذاری-بردارید

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به انفجار ماین بالای افراد ملکی در ولایت هلمند، خطاب به طالبان گفته است که دست از ماین گذاری و کشتار هموطنان به شمول زنان و کودکان بردارند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که با تاسف در اثر انفجار ماین جاسازی شده کنار جاده از سوی دشمن در ولسوالی واشیر ولایت هلمند، شماری از هموطنان ما به شمول زنان و کودکان، شهید و زخمی گردیدند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این رویداد تروریستی، گفته است که حمله بالای افراد ملکی، تاسیسات عامه و شاهراه ها، ضد ارزش های اسلامی و جنایت بشری بوده و تروریستان با انجام چنین اعمال وحشیانه، نمی توانند باور محکم مردم ما را به آینده روشن کشور، تضعیف نمایند.

اعلامیه به نقل از اشرف غنی افزوده است که طالبان باید از تعبیه ماین ها که همواره سبب شهادت و مجروح شدن هموطنان ما به شمول زنان و کودکان می گردد، دست بکشند.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به کشته شدن دو کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که مخالفان صلح، آتش افروختن را آغاز می‌کنند و امیدوارند تا به‌سرعت و به‌طور نامحدود گُسترش یابد.

این درحالی است که روز گذشته، وزارت امور داخله کشور اعلام نمود که منسوبین پولیس ولایت‌های هلمند و زابل از انفجار ۳۵ حلقه ماین تروریستان طالبان در نقاط مختلف این ولایات جلوگیری کرده اند.

ارگ به طالبان: دست از کشتار و ماین گذاری بردارید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد