ارگ-در-پی-تخریب-روابط-طالبان-با-سیاسیون-افغان

رهبر گروه طالبان اعلام نموده که ادارۀ کابل تلاش دارد تا جلو تفاهم امارت اسلامی و سیاستمداران افغان را بگیرد، اما این تلاش‌ها در برابر تفاهم بین‌الافغانی، بی‌فایده و مزاحمت سیاسی خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه ‌طالبان در پیام تبریکی‌اش به مناسبت عید فطر خطاب به آمریکایی‌ها گفته ‌است که  در گفت‌وگوهای کنونی تعقل و تفاهم را اختیار کرده و صادقانه عمل کنند.

در این پیام، هدف از گفت‌وگوهای اخیر طالبان با آمریکا، «پایان اشغال» عنوان شده ‌او افزوده شده است که هیچ فرد از ما این امید را نداشته باشد که قبل از رسیدن به هدف خود، جنگ را سرد و قربانی‌های چهل ساله را فراموش می‌کنیم.

رهبر طالبان گفته است که در حال حاضر تفاهم با آمریکایی‌ها از طریق دفتر سیاسی این گروه ادامه دارد و امیدوار است که این گفت‌گوها نتایج خوبی داشته ‌باشد. وی گفته است که در کنار گفت‌وگو با آمریکایی‌ها، در بخش تفاهم بین‌الافغانی نیز پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

در این پیام عیدی، رهبر گروه ‌طالبان نیروهای خارجی را مثل همیشه «اشغالگر» خطاب کرده و گفته که تمام غرور نظامی این نیروها در برابر جهاد طالبان به شکست محکوم شده ‌است.

در این پیام آمده است که امارت اسلامی با موقف اصولی و مسالمت‌آمیز خود توانسته است اجماع همسایه‌ها و کشورهای منطقه را به نفع خود به میان آورد.

رهبر طالبان گفته است؛ ادارۀ کابل با مطرح‌ساختن خود تلاش دارد، جلو تفاهم امارت اسلامی و سیاستمداران افغان را بگیرد، اما امارت اسلامی به این تلاش‌های بی‌فایده و مزاحمت سیاسی در برابر تفاهم بین‌الافغانی، هیچ اعتنای نمی‌کند.

او گفته است، امارت اسلامی خواهان انحصار قدرت نیست، ما به این باور داریم که تمام افغان‌ها جایگاه خود را به معنای واقعی آن در نظام ببینند. بنابراین امارت اسلامی به روابط مثبت با تمام جهان و خاصتاً با کشورهای منطقه باور دارد و به اصول همسایگی خوب با همسایه‌ها متعهد است.

این درحالی است که دومین نشست صلح مسکو به تاریخ هفتم تا نهم جواز سال روان خورشیدی در روسیه برگزار شد. برخی از چهره‌های سیاسی کشور و هیأت گفت‌وگو کنندۀ طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر در آن شرکت داشتند، اما این نشست بدون رسیدن به توافق مشخص میان دوطرف پایان یافت.

ارگ در پی تخریب روابط طالبان با سیاسیون افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد