ارگ-زلمی-خلیل‌زاد-برای-مدتی-در-کابل-می-ماند

رییس جمهور غنی با زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان دیدار کرد و لازم دیده شد، تا آقای خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمد اشرف غنی، رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز با داکتر زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، تحولات اخیر و اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در خصوص افغانستان، مورد بحث همه جانبه قرار گرفت و لازم دیده شد، تا داکتر زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل بماند.

همچنان داکتر زلمی خلیل‌زاد در رابطه به تلاش ها و فعالیت های اخیرش در راستای رسیدن به صلح، برای رئیس جمهور کشور معلومات داد.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا در دیدار روز دوشنبه اش با عمران خان صدراعظم پاکستان گفته بود: اگر من میخواستم جنگ افغانستان را ببرم، میتوانستم این کشور را ظرف ده روز از کره زمین محو کنم. اما این کار را بخاطریکه ملیون‌ها انسان از بین نرود،‌ انجام ندادم.

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نوشت که افغانستان یکی از کهن‌ترین‌ دولت‌های دنیا بوده و در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. بنابراین سرنوشت اساسی آن نمی‌تواند در جلسات سران دولت‌های خارجی تعیین شود.

ارگ: زلمی خلیل‌زاد برای مدتی در کابل می ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد