هند-در-میانجی‌گری-با-پاکستان-از-ترامپ-کمک-نخواستیم

سخنگوی وزارت خارجه هند تاکید داشت که هیچ درخواستی از سوی نخست‌وزیر کشورش در مورد مناقشه کشمیر از رییس جمهور ترامپ صورت نگرفته‌است.

به گزارش افغان نیوز: راویش کومار، سخنگوی وزات خارجه هند، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ جولای) در صفحه توئیتر خود نوشت: "ما اظهارات دونالد ترامپ در زمینه آمادگی برای میانجی‌گری بین هند و پاکستان درباره موضوع کشمیر را ملاحظه کرده‌ایم؛ اما تاکنون هیچ درخواستی از سوی نارندرا مودی؛ نخست‌وزیر هند از رییس جمهور امریکا در این زمینه صورت نگرفته‌است."

پیش از این یک مقام ارشد وزارت خارجه هند ادعا کرده بود که رییس جمهور امریکا گفته‌است که نخست‌وزیر هند از او خواسته تا نقش میانجی را برای حل مشکلات مرزی با پاکستان ایفا کند.

سخنگوی وزارت خارجه هند در ادامه توئیت خود نوشته‌است: "موضع همیشگی هند این است که تمام مسائل مهم با پاکستان تنها به‌صورت دوجانبه مورد بحث قرار گیرد."

دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهوری امریکا روز گذشته (۲۲ جولای) بعد از دیدار با عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان از علاقمندی خود برای میانجی‌گری بین هند و پاکستان خبر داد و عمران خان نیز گفت از تصمیم رییس جمهور امریکا در این زمینه استقبال می‌کند.

این در حالی است که به‌تازگی ارتش‌‌های هند و پاکستان از صبح روز (دوشنبه، ۲۲ جولای) دور تازه‌ای از درگیری و تیراندازی سنگین علیه همدیگر را آغاز و هرکدام دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کردند.

در‌گیری‌های جدید در خط کنترل نظامی میان‌ بخش‌های تحت سلطه هند و پاکستان در ایالت جامو و کشمیر از صبح دوشنبه از سر گرفته شد.

از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از بریتانیا، تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ میان دو کشور بر سر مسأله کشمیر رخ داده و بیش از ۷ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

هند: در میانجی‌گری با پاکستان از ترامپ کمک نخواستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد