ارگ-سیاسیون-نباید-از-احساسات-مردم-سواستفاده-کنند

ارگ ریاست جمهور در پیوند به اظهارات محمد اشرف غنی در مورد " امیر تیمورکورگانی" اعلام نموده که سیاسیون با نشر پیام های تحریک آمیز نباید از احساسات مردم ما به خاطر پیش‌برد اهداف کوچک سیاسی و انتخاباتی شان استفاده کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور در همایشی که زیر نام «گفتمان تاریخ، فرهنگ و هویت ملی» در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود و شماری از دانشجویان حضور داشتند، گفته است: «سیستم آبیاری افغانستان مرکزی و غزنی را علاوالدین جهان‌سوز از بین برد، سیستم آبیاری شمال و شمال‌شرق را چنگیزخان از بین برد و سیستم آبیاری سیستان، هلمند و فراه را تیمورلنگ نابود کرد.»

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، با نشر بیانیه‌ای گفته است که محمداشرف غنی در همایشی در ارگ ریاست جمهوری نسبت به «شخصیت امیر تیمور جهان‌گشا و صاحب قران» اهانت کرده و باید از مردم معذرت بخواهد.

به دنبال این واکنش‌ها، ارگ ریاست جمهوری با نشر بیانیه‌ای گفته است: «از این‌که در برنامه‌ی یاد شده، به صورت غیر‌عمدی از امیر تیمور گورکانی، با لقب غیرمتعارف یادشده و باعث جریحه‌دار شدن احساسات پیروان و حامیان این سیاست‌مدار نامدار گردیده است، رییس جمهور متأثر است

ارگ ریاست جمهوری با بیان ‌این‌که محمداشرف غنی به فرهنگ، تاریخ، هویت و ارزش‌های اقوام و اقشار مختلف مردم به دیده قدر می‌نگرد، ابراز امیدواری کرده است که سیاست‌مداران با نشر پیام‌های فصل‌کننده و تحریک‌آمیز، از احساسات مردم برای پیش‌برد اهداف کوچک سیاسی و انتخاباتی‌شان استفاده نکنند.

هرچند ارگ ریاست جمهوری اظهارات محمداشرف غنی را «غیرعمدی» توصیف کرده است، اما عبدالرشید دوستم این اظهارات را «غیرمسوولانه» خوانده و گفته است که سبب‌ کینه، دل‌سردی و دوری مردم افغانستان از نهاد ریاست جمهوری خواهد شد.

این درحالی است که سخنرانی محمداشرف غنی، رییس جمهور، زیر نام «گفتمان تاریخ، فرهنگ و هویت ملی» پنج‌شنبه‌شب (۱۰ دلو) از تلویزیون ملی و صفحه فیس‌بوک ارگ ریاست جمهوری به صورت زنده نشر شد.

تیمور گورکانی از طایفه ترکان مغولی و پایه‌گذار امپراطوری تیموری بود که در بیشتر سرزمین‌های آسیای مرکزی و غربی از ۱۳۷۰ تا ۱۵۰۷ میلادی حکمرانی کرد.

ارگ: سیاسیون نباید از احساسات مردم سواستفاده کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد