ارگ-طالبان-از-مردم-و-قریه-جات-به-عنوان-سپر-استفاده-می‌کنند

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به تلفات افراد ملکی اعلام نموده که طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده کرده و از آنجا بر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حمله می کنند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ به نقل از رییس جمهور کشور آمده است که در اثر جنگ تحمیلی و نامشروع طالبان و سایر گروه های تروریستی همه روزه به شمول زنان و کودکان، شماری از هموطنان ما قربانی می شوند و تاسیسات عام المنفعه آسیب می بینند.

اعلامیه افزوده است که دولت افغانستان بخاطر پایان بخشیدن به این جنگ و بدبختی، تلاش های عملی و مؤثر خویش را با استفاده از هر راه ممکن، انجام داده که مثال عمدۀ آن رهایی بیشتر از ۴۴۰۰ تن از زندانیان طالبان است که بخاطر حسن نیت، ختم جنگ و حاضر شدن طالبان به مذاکرات مستقیم، صورت گرفت.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان در پنج سال گذشته برای ختم جنگ و تامین صلح پایدار، برنامه خود را بخاطر صلح، به جامعه بین المللی ارائه کرده است و به تکرار بالای طالبان صدا نموده که از خشونت دست بکشند و به راه حل صلح آمیز و مذاکرات آماده شوند.

رئیس جمهور ضمن ابراز تاثر بخاطر تلفات ملکی، گفت: " با مطالعه گزارش یوناما در پیوند به افزایش تلفات ملکی شدیداً متاثر شدم و یکبار دیگر این عملکردهای طالبان و سایر گروه های تروریستی را که باعث کشته و زخمی شدن افراد ملکی شده است، شدیداً محکوم می کنم و بالای طالبان صدا میزنیم که از خشونت، جنگ برعلیه مردم و ویرانی کشور، دست بکشند و به صدای صلح مردم، دولت افغانستان و جامعه بین المللی لبیک گفته و به مذاکرات مستقیم، آماده گردند."

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید؛ در حالی که گروه طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده کرده و از آنجا بر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حمله می کنند، به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یکبار دیگر دستور میدهم که به هدف حفاظت مردم و جلوگیری از تلفات ملکی، در عملیات های شان دقت بیشتر نمایند، زیرا وظیفه و مسئولیت آنان حفاظت و مصئونیت مردم است.

در این اعلامیه تاکید شده است که تلفات ملکی برای رئیس جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، قطعاً قابل قبول نیست، بناً برای جلوگیری آن و حفاظت از سر و مال مردم، هر ادعای تلفات ملکی به گونه شفاف و همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه جداً اقدام شود.

این درحالی است که هیئت معاونیت ملل متحد (یوناما) در گزارش تازه اش اعلام کرده که تلفات غیرنظامیان در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی در افغانستان نسبت به نمیه اول سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

ارگ: طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد