ارگ-گفتگوهای-صلح-به-دلیل-خشونت-های-جاری-متوقف-شده-است

پس از توقف گفت‌وگوهای صلح امریکا با طالبان، ارگ ریاست جمهوری اعلام نموده که صلح واقعی زمانی در افغانستان تامین خواهد شد که طالبان به "کشتن افغان‌ها پایان داده، آتش‌بس را پذیرفته و به گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان" حاضر شوند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست‌جمهوری امروز یک شنبه(17، سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و باعزت بوده و به تمام تلاش‌ها به هدف رسیدن به صلح متعهد است.

در اعلامیه آمده است: "مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و باعزت بوده و به تمام تلاش‌ها به هدف رسیدن به صلح متعهد است. اما، مانع اصلی در پروسه‌ی جاری صلح، ادامه‌ی خشونت‌ها و جنگ جاری طالبان علیه افغان‌ها، می‌باشد."

ارگ ریاست‌جمهوری تأکید کرده است که صلح واقعی زمانی تأمید شده می‌تواند که طالبان کشتن افغان‌ها را متوقف و آتش‌بس را نیز بپذیرند. همچنان گفته شده است برای تأمین صلح واقعی، گروه طالبان باید به گفت‌وگوهای رودررو با دولت افغانستان حاضر شود.

براساس اعلامیه، دولت افغانستان به‌عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده‌ی صلح، به فیصله‌های لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح احترام گذاشته و تعقیب راهکار پیشنهادشده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان، مسئولیت خود می‌داند.

ارگ ریاست‌جمهوری همچنان افزوده است که دولت افغانستان از تلاش‌های صادقانه‌ی متحدین خود ستایش می‌کند و متعهد است که در آینده نیز با ایالات متحده‌ی امریکا و دیگر متحدین برای تأمین صلح دایمی و باعزت، مشترکا کار می‌کند.

ارگ در این اعلامیه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان نیز تأکید کرده و گفته است که یک حکومت قوی، قانونی و مشروع که در نتیجه‌ی انتخابات ایجاد خواهد شد، می‌تواند روند صلح را با دقت و تدبیر کامل به پیش ببرد.

این درحالی است که دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا ناوقت شب گذشته (شنبه، ۱۶ سنبله) اعلام کرد که به دلیل کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و یازده نفر دیگر در حمله‌ی اخیر این گروه در کابل گفت‌وگوهای صلح میان هیأت امریکایی و گروه طالبان را متوقف کرده است.

ارگ: گفتگوهای صلح به دلیل خشونت های جاری متوقف شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد