جهاد-و-مقاومت؛-دو-دورۀ-سرنوشت‌ساز-در-تاریخ-افغانستان‌

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به‌مناسبت هژدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود و هفته شهید گفت که جهاد و مقاومت دو دورۀ مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر افغانستان‌ است و افتخارات و دست‌آوردهای این دو دورۀ تاریخی، متعلق به همۀ مردم افغانستان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، صبح امروز (دوشنبه، 18 سنبله) به‌مناسبت هژدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، در پای منار مقاومت اکلیل گل گذاشت.

رییس اجراییه کشور، ضمن یادآوری از مبارزات، قهرمانی‌ها‌‌ و خاطرات قهرمان ملی، گفت که مبارزۀ احمدشاه مسعود برای کسب آزادی و استقلال افغانستان و همچنان مقاومت او در برابر تروریزم جهانی، فراموش‌ناشدنی و ماندگار است.

در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در پیوند به هژدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود و هفته شهید آمده است که سال‌روز شهادت قهرمان ملی افغانستان و هفتۀ شهید، یادآور دورۀ پرافتخار جهاد و‌ مقاومت و ایستاده‌گی، فداکاری و جان‌بازی ملت ما در برابر تجاوز سرخ و سیاه است.

قهرمان ملی افغانستان و دیگر شهداء و مبارزان راه آزادی، با تحمل دشواری‌ها و چالش‌های فراوان تا آخرین رمق حیات در راه دفاع از آزادی و استقلال کشور مبارزه کرده و از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و ارزش‌ها و هویت ملی دفاع کردند.

جهاد و مقاومت دو دورۀ مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر افغانستان‌ است و افتخارات و دست‌آوردهای این دو دورۀ تاریخی، متعلق به همۀ مردم افغانستان می‌باشد. در مبارزه با «قشون سرخ» و «تجاوز سیاه رژیم طالبان» مجاهدان و مقاومتگران از گوشه‌گوشه و وجب وجبِ خاک افغانستان، حضور و سهم فعال داشتند. مجاهدین با دستان خالی و با فداکاری و قربانی توانستند آزادی افغانستان را از چنگ شوروی سابق به دست آورند و فصل تازه‌یی را در مبارزات آزادی‌خواهی ملت افغانستان باز کنند.

در این میان، قهرمان ملی در تاریخ معاصر افغانستان یک استثنا است. او در راه پر افتخار مبارزاتی‌اش، درس ایثار، فداکاری، از خودگذری و نجابت را به میراث گذاشت. بارها گفته‌ایم و باردیگر تأکید می‌کنیم که در چند دهۀ پسین، هیچ چهره‌یی را قابل مقایسه با احمدشاه مسعود نمی‌دانیم. در ضمیر احمدشاه مسعود، پذیرفتن شکست، تسلیمی، ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض وجود نداشت. او یگانۀ دوران ما بود و یگانه و بی‌بدیل خواهد ماند. ما خود را مکلف به ادامۀ راه و آرمان احمدشاه مسعود می‌دانیم و تلاش می‌ورزیم پرچم پر افتخار و با عزت او را به‌اهتزار نگه بداریم.

امیدواریم به برکت خون شهدای جهاد و مقاومت افغانستان، سرزمین و مردم رنج‌دیده و ستم‌کشیدۀ ما به صلح پایدار، باعزت و مبتنی بر عدالت دست یابند. قهرمان ملی و دیگر شهدای نام‌دار و گم‌نام در راه تأمین امنیت و برپایی صلح جان دادند. مردم ما سزاوار یک جامعۀ آزاد، مرفه، با ثبات، مترقی و آزاد می‌باشند.

در شرایط کنونی برای فایق آمدن به چالش‌ها و دشواری‌های سیاسی و تهدیدهای پیش رو، بیشتر از هر

جهاد و مقاومت؛ دو دورۀ سرنوشت‌ساز در تاریخ افغانستان‌

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد