دانش-ابهام-در-تاخیر-انتخابات-ریاست-جمهوری-رفع-شد

معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به لغو گفتگوهای واشنگتن و طالبان از سوی ترامپ، تصریح نمود که ابهام در زمینه تاخیر انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر رفع شده است.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست‌ جمهوری امروز(یک‌شنبه، ۱۷ سنبله) در مراسمی در کابل گفت که حکومت افغانستان در جریان ماه‌های اخیر همواره فریاد می‌زد که طالبان به هیچ تعهدی پایبند نیستند و مذاکره را به معنای پیروزی خود تفسیر می‌کند و به همین دلیل، با طولانی‌شدن روند مذاکرات، میزان خشونت‌های این گروه نیز افزایش می‌یافت.

دانش افزود: «امروز بسیار خوشحالیم که حقانیت موقف حکومت افغانستان برای دنیا و همه همکاران بین‌المللی مخصوصا رهبری دولت امریکا روشن شد.»

آقای دانش با بیان این‌که حکومت افغانستان طرفدار قاطع پروسه‌ صلح است، گفت که حکومت در این مسیر از هیچ نوع قربانی نیز دریغ نخواهد کرد؛ اما به باور وی تا بر هر چهار محور اصلی مذاکرات، توافق نشود بر هیچ چیزی توافق نخواهد شد.

او کاهش خشونت‌ها و پذیرفتن آتش‌بس کامل و تطبیق آن را نقطه‌ کلیدی پروسه‌ صلح دانست و گفت که یکی از نواقص در توافق‌نامه‌ فعلی نیز این بود که درباره‌ آتش‌بس، هیچ نوع تعهد یا تضمین مطمئنی وجود نداشت.

معاون دوم ریاست‌ جمهوری بر حفظ جمهوریت و نظام سیاسی مبتنی بر انتخابات و حقوق شهروندی به عنوان خطوط سرخ برای صلح تاکید کرد و افزود که نظام امارتی، لغو قانون اساسی و نادیده گرفتن حقوق بشر و دستاوردهای ۱۸ سال گذشته، به هیچ صورت برای حکومت پذیرفتنی نیست.

سرور دانش گفت: «اکنون در شرایط حساس فعلی از همه شخصیت‌ها و احزاب سیاسی کشور تقاضا دارم که از بعضی اختلاف نظرهای جزئی و دیدگاه‌های شخصی صرف نظر کرده و در کنار دولت افغانستان، بر محور منافع ملی کشور و در چارچوب خطوط اساسی مردم افغانستان، همگی متحد و یک‌پارچه وارد عمل شوند. ما اگر اتحاد سیاسی و وحدت ملی خود را حفظ کنیم، از هیچ تهدید دیگری هراس نخواهیم داشت.»

همچنین آقای دانش از تمام احزاب سیاسی و تیم‌های انتخاباتی خواست که بدون هیچ نوع تردیدی آماده‌ برگزاری انتخابات باشند و از مردم افغانستان نیز خواست که با شکوه تمام پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و با رأی خود یکبار دیگر نشان دهند که نظام امارت را نمی‌پذیرند و از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی خود، حمایت می‌کنند.

 این در حالی است که دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا در صفحه توییترش اعلام کرد که مذاکرات با طالبان را متوقف کرده و همزمان با آن گفتگوهای پیش‌بینی شده با رهبران آن گروه در کمپ دیوید را نیز لغو کرده‌است.

دانش: ابهام در تاخیر انتخابات ریاست جمهوری رفع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد