از-تخریب-خانه‌ها-در-غرب-کابل-تا-وعده‌های-خیالی-حکومت

شماری از خانواده‌های متضرر در غرب کابل می‌گویند که بیش از ۲۵۰ منزل مسکونی و دکان های شخصی آنان به منظور توسعه سرک ۴۰ متره از سوی شاروالی تخریب شده اما هنوز از توزیع زمین‌های بدیل که در شهرک محمد داوود خان واقع در دارلاامان درنظر گرفته شده بود، خبری نیست.

به گزارش افغان نیوز:  محمد یوسف ناصری، وکیل گذر ساحه مالک اشتر، امروز سه‌شنبه(20، جوزا ) طی یک گردهمایی که به نمایندگی از خانوده های متضرر برگزار شده بود، گفت: ما مخالف اعمار سرک نیستیم، اما جبران خسارات جای‌داد و بدیل آن را مطابق قانون اساسی کشور خواستاریم.

وی افزود: نمرات زمین بدیل جایداد های ما که در ساحه شهرک سردار محمد داوود خان به حکم ریاست جمهوری تثبیت شده بود، اکنون شهرداری کابل از این امر سرباز زده و به خانواده های متضرر تحویل نمی‌دهد.

از سوی هم، عبدالستار صالحی یکی تن از متضررین می‌گوید: حکومت مسوول تامین منافع و پاسدار حقوق اساسی شهروندان است و باید تسهیلات زندگی را برای خانواده های متضرر فراهم کند تا این مردم از حقوق اساسی شان محروم نگردند.

وی افزود: « مردم با انکشاف و توسعه سرگ 40 متره مخالفت نکرده و به حکومت اجازه تخریب مسکن های شان را داده اند، اکنون که هشت ماه از تخریب خانه های این مردم می‌گذرد، متاسفانه جایداد بدیل که درنظر گرفته شده بود را برای آنان تحویل نمی‌دهند.»

به گفته وی، مردم مطابق قوانین نافذه کشور حق بدیل جایداد و جبران خسارۀ خانه های ویران شده شان را دارند اما حکومت و شهرداری کابل براساس تبعیض سیستماتیک شان حاضر به پرداخت آن نیستند.

در همین حال، تاجیک محمد معین پلان گذاری شهرداری کابل می‌گوید که براساس قانون و حکم ریاست جمهوری به خواست خانواده های متضرر توجه صورت خواهد گرفت. به گفته معین شهرداری، یک ادارۀ دولتی به هیچ وجه یک سند غیر معتبر صادر نکرده و تمام اداره های ذیربط در جریان هستند و براساس حکم ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

او تاکید کرد که  دیزاین یک شهرک کاری سادۀ نبوده و مدت زمانی طولانی را دربر خواهند گرفت. به گفته وی؛ این وعده را قانون  برای  شما سپرده نه شهردار کابل. بنابر این، موضوع به صورت جدی در تمام اداره های ذیربط در حال پی گیری بوده و به صورت همه‌ جانبه دنبال خواهد شد.

این درحالی که به تاریخ پنجم اسد سال 1398 کار ساخت و ساز سرک 20 متره واقع در غرب کابل که به سرک 40 متره تبدیل شد، از سوی سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افتتاح گردید. پس آغاز کار آن بیش از 250 منزل مسکونی و دکان های شخصی مردم تخریب گردید.

از تخریب خانه‌ها در غرب کابل تا وعده‌های خیالی حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد