امریکا-در-افغانستان-نمی‌جنگد،-افغان‌ها-باید-از-خود-مراقبت-کنند

رییس جمهور ترامپ در واکنش به حملات تروریستی در ولایت های کابل و ننگرهار گفته است که ما یک نیروی پولیس در افغانستان هستیم و نمی‌جنگیم؛ افغان‌ها باید قادر به حفاظت از کشور شان باشند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران دربارۀ حملات اخیر در افغانستان، گفت که ما سال‌ها در آنجا مانند نیروهای پولیس حضور داریم.

ترامپ افزود که ما در افغانستان نمی‌جنگیم، ما یک نیروی پولیس در افغانستان هستیم و آن‌ها (افغان‌ها) باید قادر به مراقبت از کشورشان باشند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه(23، ثور) دو حمله خونین در افغانستان به وقوع پیوست. در حمله اول، سه مهاجم مسلح وارد شفاخانه صد بستر برچی شدند و زنان و کودکان را به گلوله بستند.

در این حمله خونین، 24 نفر به شمول تعدادی از زنان، نوزدان و کارمندان صحی جان خود را از دست دادند و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در یک حمله انتحاری دیگر در ولایت ننگرهار که در یک مراسم تشیع جنازه به وقوع پیوست، حدود 30 نفر جان باختند و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور غنی ساعاتی پس از حملات مرگ‌بار تروریستی در ولایت های کابل، ننگرهار و لغمان به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد که از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود بگیرند.

گروه طالبان در واکنش به دستور حالت تهاجمی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اعلام نموده که آقای غنی می‌خواهد «حاکمیت خود را زیر چتر جنگ دوام دهد.»

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان طی یک تماس ویدیویی با معاون سفیر امریکا در کابل گفته است که طالبان مسوول فراهم‌ساختن زمینۀ انجام حملات تروریستی اند و هم اکنون شبکه‌هایی از این گروه با داعش همکاری دارند

امریکا در افغانستان نمی‌جنگد، افغان‌ها باید از خود مراقبت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد