از-سال-روز-شهادت-احمدشاه-مسعود-با-شعار-وفاق-ملی-تجلیل-شد

از شانزدهمین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در حضور شخصیت های بزرگ سیاسی و باشندگان کابل، با شعار وفاق ملی تجلیل شد.

به گزارش افغان نیوز: در روز تجلیل از شانزدهمین سال روز  در گذشت احمدشاه مسعود، بر اتحاد و اتفاق تاکید شد و شماری از بزرگان از مخالفان مسلح دولت خواستند که صلح را در پیش گیرند.

رییس جمهور غنی با ارسال پیامی به این مراسم، شهادت احمد شاه مسعود را تسلیت گفت.

در پیام رییس جمهور آمده است: "روز شهید یاد آور رشادت‌ها و قربانی‌های مردم عزیز افغانستان می‌باشد؛ مردم در دفاع از مقدسات خود، بهترین فرزندان خود را قربانی دادند و تجلیل از این روزها به معنای تجلیل از وحدت و یکپارچگی برای پیشرفت و ترقی افغانستان می باشد".

در پیام رییس جمهور آمده است که شهدای قهرمان افغانستان می خواستند که مردم شان در آسایش زندگی کنند؛ آنان از جان خود گذشتند تا ملت‌شان سربلند زندگی کنند.

در پیام آمده که تروریستان و آنانی که احمدشاه مسعود را به شهادت رساندند هنوز در افغانستان خشونت می‌آفرینند و تلاش دارند تا با استفاده از خشونت، همبستگی ملی را در کشور آسیب رسانند.

رییس جمهور در این پیام خود تاکید کرده است حکومت وحدت ملی در راستای تحقق آرمان شهدا متعهد است و از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد.

احمدولی مسعود برادر احمدشاه مسعود گفت: "پیام گرامیداشت از شهادت احمد شاه مسعود، وفاق ملی است. به خاطریکه شرایط و وضعیت کشور ایجاب می‌کند که ما باید به وفاق برسیم؛ زیرا تنش‌های تباری، قومی و سمتی به اوج خود رسیده و نباید اجازه داد تا دشمنان از این مساله سوء استفاده کرده و کشور را به بحران ببرند".

او افزود، پریشانی و آشفتگی‌های مردم ما زیاد است و به بهانه این روز وفاق ملی را به فال نیک بگیریم و از تمام نقاط کشور صدای وفاق ملی را بلند کنیم.

به گفته او، مجاهدین باوجود تمام در برابر دشمنان ایستاد شدند و کشور را از اشغال شوروی نجات دادند.

او ادامه داد که هم اکنون نیز بجز از وفاق ملی دیگر هیچ راهی برای نجات کشور نیست و مردم افغانستان همه راه‌ها را تجربه کرده‌اند.

احمدشاه مسعود شانزده سال قبل به تاریخ 18 سنبله در اثر حمله انتحاری از سوی دو فرد عرب از بین رفت.

از سال روز شهادت احمدشاه مسعود با شعار وفاق ملی تجلیل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد