ازتصمیم-رییس-جمهور-غنی-درقبال-طالبان-استقبال-می-کنیم

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌یی می گوید که کشورهای عضو سازمان ناتو از تصمیم رییس جمهور غنی برای مذاکره صلح با طالبانی که طرف‌دار وحشت و جنایت در افغانستان نیستند و مسؤولیت حملات اخیر را ندارند، استقبال می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که نمایندۀ ملکی ناتو با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار کرده و مراتب تسلیت و هم‌دردی سرمنشی آن سازمان را به‌خاطر حادثه‌های اخیر تروریستی در افغانستان به مردم و آقای غنی تقدیم کرده‌است.

ارگ در خبرنامه‌یی گفته که  کشورهای عضو سازمان ناتو از موقف رییس جمهور غنی در این شرایط خاص که تنها با آن عده طالبانی که طرف‌دار وحشت و جنایت در افغانستان نیستند و مسؤولیت حملات اخیر را ندارند، مذاکرات صلح صورت می‌گیرد، استقبال می‌کنند.

آقای زیمرمن  افزوده که سازمان ناتو و اعضای آن، از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغا‌ن‌ها و نیروهای امنیتی ودفاعی کشور که در امر مبارزه با هراس‌افگنی فعالیت دارند، حمایت و کمک همه‌جانبه می‌کنند.

از سوی هم، رییس جمهورغنی از کمک‌های سازمان ناتو برای افغانستان قدردانی کرده و افزوده که مبارزه با تروریزم، مبارزۀ مشترک است؛ زیرا این پدیدۀ شوم، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

آقای غنی علاوه کرده که صلح خواست همه به خصوص مردم افغانستان می‌باشد. جنگ انتخاب ما نیست و آنانی که به جای صلح جنگ می‌خواهند، نیروهای امنیتی و دفاعی ما از طریق مبارزه جدی، آنان را سرکوب خواهند کرد.

رییس جمهور خاطر نشان ساخته که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر ثبات ومنطقه و جهان، مبارزه خویش را بر ضد دهشت‌افگنی با شجاعت و قوت به پیش می‌برند.

وی هم چنان از کشورهای جهان نیز خواسته است تا سهم صاقانه در امر مبارزه با دهشت افگنی گرفته و کشورهای منطقه این را نیز بدانند که پرورش تروریزم به نفع هیچ کسی نیست.

ازتصمیم رییس جمهور غنی درقبال طالبان استقبال می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد