سفارت-جرمنی-در-کابل-دوباره-فعال-می-شود

وزیر خارجه جرمنی در ملاقات با رئیس جمهور افغانستان در ارگ گفته است که کشورش به زودی سفارت خود در کابل را دوباره باز می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر دیروز با زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان که در رأس یک هیئت عالی‌رتبۀ آن کشور به کابل آمده‌بود، در ارگ دیدار کرد.

زیگمارگابریل خطاب به رئیس‌جمهور کشور گفت: از چند سال‌ بدینسو که شما در رأس دولت افغانستان قرار دارید، این کشور از نگاه اقتصادی دستاوردهای خوبی را رقم زده‌است. وی افزود که ما تعهد می‌نماییم که با امکانات موجود خویش در کنار دولت افغانستان باقی می‌مانیم.

وی خاطرنشان کرد که ما در سال‌های آینده با افغانستان در عرصه‌های اقتصادی و آموزش پولیس ملی همکاری خواهیم نمود. وزیر خارجه آلمان افزود، برای ما جای افتخار است که پس از امریکا، دومین کشور هستیم که در افغانستان بیش‌ترین سرمایه‌گذاری را نموده‌ایم.

وزیر امور خارجه آلمان از تلاش‌های رئیس‌جمهورغنی در راستای ثبات و پیشرفت افغانستان قدردانی نمود و هم‌چنان در زمینۀ مبارزه با فساد اداری و تأمین صلح، دستاوردهای حکومت به‌ویژه رئیس جمهور غنی را ستود. وی افزود که افغانستان و جامعه‌جهانی، دستاوردهای شما را فراموش نخواهند کرد.

وی گفت: ما می‌دانیم که صلح، پروسۀ دشواری است اما با توجه به اعتماد کامل نسبت به شما، امیدوار هستیم که در سال‌های آینده، دستاوردهای خوبی دراین زمینه داشته باشید و همکاری بین‌المللی نیز با شما خواهد بود. همچنان وی به رئیس‌جمهور کشور در راستای مبارزه با فساد اداری و صلح موفقیت‌های مزید آرزو کرد.

وزیر امور خارجه آلمان از جامعه‌جهانی خواست که در بخش تأمین صلح و ثبات در افغانستان، همکاری نمایند و به کشورهای مُخل پروسۀ صلح خطاب کرده‌گفت که برای رسیدن به صلح دائمی افغانستان، بجای مداخله، همکاری‌های بیشتر نمایند.

رئیس‌جمهورغنی از ارادۀ مستحکم، تعهد، صبر و حوصلۀ سفیر و دیپلمات‌های آلمان در جهت منافع بین‌المللی، امنیت و ثبات منطقه به‌ویژه در افغانستان، قدردانی نمود. همچنان از تصمیم وزیر خارجه آلمان به‌منظور دوباره‌فعال‌نمودن سفارت آلمان در کابل، اظهار امتنان کرد.

رئیس‌جمهور، ضمن ستایش از همکاری‌های آلمان در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی با افغانستان طی سال‌های گذشته، به وزیر خارجه آلمان اطمینان داد که دولت افغانستان تدابیر لازم را جهت تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های آلمان مقیم این کشور، اتخاذ نموده‌است.

رئیس‌جمهور کشور به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان از از دولت و مردم آلمان قدردانی نموده‌گفت، دیپلماسی فعال آلمان نقش به‌سزای را در ایجاد فضای مناسب در افغانستان و منطقه و تأمین صلح و ثبات داشته‌است.

رئیس‌جمهور گفت، با وجود همه مشکلات، مردم افغانستان شاهد پیشرفت‌ها می‌باشند و حکومت درنظر دارد که مطابق حکم قانون اساسی این کشور، انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۰۱۹ برگزار گردد.

رئیس‌جمهور، خاطرنشان‌ساخت که مردم افغانستان در داخل خواهان مذاکرات صلح بین‌الافغانی می‌باشند و برای صلح پایدار با پاکستان، ما از جامعه جهانی به‌شمول آلمان می‌خواهیم تا دراین زمینه ما را همکاری نمایند.

سفارت جرمنی در کابل دوباره فعال می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد