استادان-دانشگاه‌ها-سکوت-شان-را-شکستاندند

اتحادیه سراسری استادان دانشگاه‌های کشور از توافق‌نامه سیاسی میان عبدالله و غنی استقبال نمود اما تاکید داشت که در برابر معامله‌های سیاسی بر سرنوشت وزارت‌های تحصیلات عالی، معارف و اداره ملی تعلیمات تخنیکی – مسلکی نمی‌توانند سکوت کنند.

به گزارش افغان نیوز: اتحادیه سراسری استادان دانشگاه‌های افغانستان، امروز سه‌شنبه(13، جوزا) با نشر اعلامیه گفته است که آنان از توافق میان محمداشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی استقبال می‌کنند و از آن خشنود اند، اما در برابر معامله‌های سیاسی بر سرنوشت وزارت‌های تحصیلات عالی، معارف و اداره ملی تعلیمات تخنیکی – مسلکی نمی‌توانند سکوت کنند.

در این اعلامیه از این نهادها به عنوان مهد «تولید علم و دانش، تربیه انسان، نوآوری، ترقی و پیش‌رفت کشور» یاد شده است.

اتحادیه استادان دانشگاه‌های کشور از دیگر هم‌قطارانش خواسته است که برای توسعه معارف و تحصیلات عالی بکوشند.

استادان دانشگاه‌های کشور گفته‌اند که در طول عمر حکومت وحدت ملی به رهبری غنی و عبدالله، شاهد تبدیلی پنج وزیر در وزارت تحصیلات عالی و نیز تغییرات در وزارت معارف بوده‌اند.

آنان گفته‌اند که وزیران تحصیلات عالی و معارف هر کدام از خود «نظرات و طرح‌هایی» داشتند و هیچ‌کدام به جایی نرسیده است و برعکس «ضربه شدید» بر پیکر نظام آکادمیک و وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف وارد شده است.

در پایان این اعلامیه تأکید شده است که وزارت‌های مرتبط به نظام آموزشی و تحصیلی کشور باید غیرساسی شوند و در رأس آن‌ها کسانی قرار گیرند که از جمع استادان باشند تا به این ترتیب، نهادهای آموزشی و تحصیلی جواب‌گوی نیاز مردم شوند.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله امضا شده است، وزیران و کارمندان عالی‌رتبه دولتی از سوی هر دو به صورت مساویانه معرفی می‌شوند.

استادان دانشگاه‌ها سکوت شان را شکستاندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد