استانکزی-صلح-جزء-اولویت‌های-حکومت-است

رییس هیات مذاکره کننده دولت در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا، تصریح نموده که تامین صلح پس از خروج نظامیان خارجی جزء اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد معصوم استانکزی، رییس هیات مذاکره کننده دولت با توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا دیدار و تاکید کرده است که پس از خروج نظامیان خارجی، صلح اولویت مردم وحکومت افغانستان است. 

آقای ستانکزی در این دیدار گفته است که حکومت تمام آمادگی‌ها را برای ادامه مذاکرات دارد و نیاز است که گروه طالبان نیز اراده جدی خود را در راستای تامین صلح به مردم افغانستان شان دهد. 

او با ابراز اینکه تقویت اجماع ملی و بین‌المللی لازمه موفقیت در روند مذاکرات صلح است، گفت؛ اکنون شماری از اعضای هیات مذاکره‌کننده برای پیشبرد مذاکرات در قطر حضور دارند و دیگر اعضای این هیات نیز در آینده‌ای نزدیک عازم قطر خواهند شد. 

آقای نیکلاسون در این دیدار گفته است که اتحادیه اروپا از نقش اقشار مختلف جامعه به خصوص زنان و جوانان در پروسه صلح حمایت می‌کند. 

نماینده ویژه اتحادیه اروپا با اشاره به جنگ جاری و افزایش خشونت‌ها در افغانستان، بر تحرک و سرعت‌بخشیدن روند گفتگو میان حکومت و گروه طالبان تاکید کرده است. او گفته است که این اتحادیه چگونگی پیشرفت مذاکرات صلح را به دقت مشاهده می‌کند. 

آقای نیکلاسون تصریح کرده است که دست‌یافتن به نتایج ملموس در این مذاکرات، تأثیرات مثبت بر تقویت و ادامه همکاری‌های این اتحادیه برای افغانستان دارد.

استانکزی: صلح جزء اولویت‌های حکومت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد