استانکزی-پاکستان-عفت-کلام-را-زیر-پا-می‌گذارد

معین سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی می‌گوید که پاکستان برای جلب رضایت کشورهای غربی، عفت کلام را در صحنه بین‌المللی زیر پا می‌گذارد.

به گزارش افغان نیوز؛ شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه امروز (سه‌شنبه، 5 میزان) در مراسم تجلیل از روز جهانی گردشگری که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود، گفت که گشت زنی هواپیما‌های بدون سرنشین امریکا در فضای افغانستان برخلاف توافق‌نامه دوحه است و امریکا این توافقنامه را نقض کرده است.

معین سیاسی وزارت خارجه می‌گوید که امارت اسلامی شواهدی دارد که نشان می‌دهد هواپیماهای بی‌سرنشین امریکا از کجا وارد خاک افغانستان می‌شود. اما؛ او از هیج کشوری نام نبرد.

او در مورد اظهارات اخیر شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در باره افغانستان گفت که امارت اسلامی به شدیدترین الفاظ سخنان شریف را محکوم می‌کند و «به هیچ کسی اجازه نخواهد داد که برخلاف امارت اسلامی صحبت نماید».

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسلام‌آباد نیز مانند کشورهای دیگر جهان، نگران «فعالیت گروه‌های عمده تروریستی» در افغانستان است. او افزود که گروه‌های مانند القاعده، داعش و طالبان پاکستانی در افغانستان فعالیت دارند.

معین سیاسی وزارت امور خارجه در مورد حکومت فراگیر گفت که که حکومت کنونی همه شمول است و هیچ کشوری حق ندارد که در امور داخلی افغانستان مداخله نماید. او هشدار داد در صورت مداخله کشورهای بیرونی، امارت اسلامی عکس المعل نشان داده و توافقنامه دوحه را نقض خواهد کرد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه بر تامین وحدت ملی و تقویت سیستم اقتصادی کشور تاکید کرده و گفت که حل مشکلات ۴۰ سال جنگ زمان نیاز دارد اما؛ امارت اسلامی در تلاش است تا این مشکلات را به زودترین فرصت حل نماید.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

استانکزی: پاکستان عفت کلام را زیر پا می‌گذارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد