تهدید-تروریسم-از-افغانستان-بی‌جا-است

وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنشی به نگرانی برخی کشورها مبنی بر این‌که افغانستان مکان امن تروریستان است، گفت: این نگرانی‌ها متکی بر معلومات نادرست است.

به گزارش افغان نیوز؛ شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و هتفمین مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که افغانستان به مرکز تروریستان تبدیل شده است. او گفته است که از یک جنگ داخلی دیگر، تروریسم فزاینده، قاچاق مواد مخدر و بحران مهاجرت در افغانستان جلوگیری شود.

اما؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته( شنبه، 2 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شماری از کشور‌ها به شمول امریکا و پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد افغانستان اظهار نگرانی کردند که گویا هنوز هم تهدید تروریسم از افغانستان وجود دارد.

در اعلامیه تاکید شده است که امارت اسلامی یک بار دیگر این تهدید‌ها را رد می‌کند و موقف خویش را به جهانیان واضح می‌سازد که از خاک افغانستان هیچ گاهی علیه کشوری استفاده نخواهد شد و نه هم اکنون گروهی مسلح در این‌جا وجود دارد.

در اعلامیه آمده است که این نگرانی‌ها درحالی اظهار می‌شوند که طرف‌های مربوط تا اکنون آماده نیستند، کرسی افغانستان در ملل متحد که حق حقوقی و سیاسی افغانستان است را به این کشور بسپارند «این نگرانی‌ها متکی بر معلومات و منابع نادرست اند».

طبق اعلامیه، جهانیان به جای نگرانی‌ها و اتهامات بی‌جا با امارت اسلامی تعامل مثبت پیش گیرند و به جای رسانه‌ها و اعلامیه‌ها نظریات و نگرانی‌های خویش را روبرو با ما شریک سازند.

این در حالی است که روز گذشته مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در نشست تقدیر از رسانه‌ها و خبرنگاران گفت که برخی کشور‌ها در تلاش هستند تا افغانستان را به عنوان مرکز امن تروریسم به جهان معرفی کند.

تهدید تروریسم از افغانستان بی‌جا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد