استرالیا-خواستار-تداوم-همکاری-با-افغانستان-شد

مقامات استرالیا در حاشیه سفر رئیس جمهورغنی به آن کشور، از ادامه همکاری در بخش های مختلف از جمله مبارزه با تروریزم با افغانستان خبرمی دهند.

به گزارش افغان نیوز: مقام های استرالیا در دیدار با رئیس جمهورغنی دو کشور را دوستان بین المللی خطاب کرده و گفته اند که افغانستان تنها نخواهد بود.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در دومین روز سفر رسمی اش به استرالیا، با خانم جولی بیشپ وزیر امور خارجه آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد تحکیم مناسبات افغانستان و استرالیا و گسترش همکاری ها میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهورغنی کمک و همکاری استرالیا را در بخش های مختلف به افغانستان مهم دانسته، گفت که تاثیر این همکاری ها در زندگی مردم افغانستان محسوس است.

رئیس جمهور به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از مالیه دهندگان استرالیا بخاطر اینکه در بخش های مختلف به افغانستان کمک کرده اند، تشکری کرد.

جولی بیشپ وزیر خارجه استرالیا گفت که کشورش بخاطر کمک به افغانستان متعهد است و برای تامین امنیت و ثبات و بهبود وضعیت زندگی مردم افغانستان به کمک و همکاری های خویش ادامه میدهد.

وی خاطر نشان کرد که استرالیا پیشرفت های حکومت افغانستان را در عرصه های مختلف احساس می کند و بر مبنای آن به کمک های خویش به افغانستان ادامه میدهد.

رئیس جمهور کشور در این دیدار گفت که جنگ جاری تحمیلی است و ابعاد خارجی دارد.

وی افزود که تروریزم بین المللی در صدد آنست تا افغانستان را به میدان جنگ و بی ثباتی مبدل نماید، اما نیروهای امنیتی و دفاعی ما با آنان این اجازه را نمی دهند و آنانرا نابود خواهند ساخت.

استرالیا خواستار تداوم همکاری با افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد