نقش-زنان-در-ادارات-ملکی-و-نظامی-افزایش-میابد

رئیس جمهورغنی در دیدار با گورنر جنرال استرالیا، بیان کرده که در حال حاضر آمار قابل ملاحظه‌ یی از زنان در کابینه و بخش نظامی کشور فعالیت دارند و در آینده بر شمار شان افزوده خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: پیتر کاسگروف؛ گورنر جنرال استرالیا از محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور طی یک مراسمی خوش آمدید گفت.

در این ملاقات دو طرف در مورد گسترش روابط دو کشور و همکاری های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

گورنر جنرال استرالیا، رئیس جمهورغنی را به عنوان اولین رئیس جمهورافغانستان که به آن کشور سفر کرده است، تشکری کرد و از سفر سال گذشته اش به افغانستان یاد آوری نمود، وی با اشاره به قهرمانی و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که در راستای مبارزه با تروریزم، با حکومت و مردم افغانستان همکار خواهد بود.

پیترکاسگروف با اشاره به پیشرفت های افغانستان، گفت که نسبت به گذشته زندگی مردم بهتر شده، در زمینه تحصیل، کار و نقش زنان تحولات خوبی به میان آمده است و همچنان تعداد زیادی از اطفال به مکتب میروند.

وی افزود: افغان ها می خواهند که سطح زندگی شان ارتقا پیدا نماید و استرالیا به هرگونه همکاری در این راستا آماده است

در مقابل رئیس جمهور غنی از کمک های آن کشور به افغانستان در جریان سال های گذشته قدردانی کرد و از 24سرباز استرالیایی که در مبارزه با تروریزم در افغانستان جان های شانرا از دست داده اند، یاد آوری کرد. وی افزود که افغانستان و استرالیا دو کشور دوست و شرکای درازمدت بین المللی می باشند.

رئیس جمهور با اشاره به جنگ تحمیلی گفت که افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی ما بخاطر ثبات و امنیت منطقه و جهان با این تهدید با شجاعت و دلاوری می جنگند. وی خاطرنشان کرد که برای امنیت منطقه و جهان به مبارزه مشترک کشور های منطقه و جهان نیاز است.

محمد اشرف غنی با اشاره به نقش زنان افغان در نهاد های ملکی و نظامی کشور، گفت که در ادارات مختلف دولتی نقش زنان پر رنگ شده و هم اکنون زنان در کابینه، سفارت های افغانستان و دیگر ادارات ملکی و نظامی نقش قابل ملاحظه دارند و تعداد و نقش آنان در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

نقش زنان در ادارات ملکی و نظامی افزایش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد