استقبال-ارگ-از-تصمیم-اخیر-اتحادیه-اروپا-در-مورد-افغانستان

ارگ اعلام نموده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم اخیر شورای اتحادیۀ اروپا بخاطر حمایت از صلح و انکشاف افغانستان، استقبال می کند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که اخیراً شورای اتحادیۀ اروپا تصمیم خویش را در رابطه به صلح و انکشاف افغانستان اعلام کرد و یکبار دیگر بر تعهد سیاسی خود برای حمایت از مردم افغانستان و دستیابی این کشور به صلح، امنیت، ثبات، مردم‌سالاری، رفاه و خودکفایی تأکید ورزید.

اعلامیه افزوده است که اتحادیه اروپا در این تصمیم، حمایت سیاسی و مالی خویش را در آینده مشروط بر محافظت از اصول و ارزش‌های جمهوری و دموکراتیک و تقویت بیشتر آنان نموده است.

دراعلامیه آمده است؛ برعلاوه، اتحادیۀ اروپا بر توافق سیاسی که از راه مذاکره بدست آید و منتج به صلح و مصالحه دوامدار گردد و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در زمینه دموکراسی و حقوق بشر را بیش از پیش تقویت کند، آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی، آتش‌بس بشردوستانه برای متمرکز ساختن تلاش‌ها بر مقابله با شیوع ویروس کرونا و نجات جان مردم، تأکید کرده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم اخیر شورای اتحادیۀ اروپا بخاطر حمایت از روند صلح و انکشاف افغانستان و اینکه در کنار افغانستان باقی می ماند، استقبال می کند.

همچنان از حمایت های دوامدار اتحادیۀ اروپا از افغانستان به ویژه در زمینه های تقویت دموکراسی، حقوق بشر، انکشاف پایدار و حقوق زنان ابراز امتتان می نماید.

دولت افغانستان به این باور است که روابط استراتیژیک افغانستان و اتحادیۀ اروپا بخاطر تقویت ارزش های مشترک و مبارزه با تهدیدات مشترک، پابرجا خواهد ماند و این حمایت‌های همیشگی و دوامدار، ما را بخاطر رسیدن به اهداف مشترک، بیشتر از پیش متعهد می سازد.

افغانستان و اتحادیه اروپا در دو دهۀ گذشته مشترکاً با تروریزم مبارزه کرده اند و قربانی های زیادی را متقبل شده اند و این بخاطری بود که افغانستان دوباره به لانۀ امن تروریستان مبدل نگردد و تهدیدی را متوجه اروپا و سایر کشورهای منطقه و جهان نسازد.

اتحادیۀ اروپا از نظام جمهوری اسلامی افغانستان که بر مبنای خواست قاطبۀ ملت به میان آمده، حمایت کرده است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو که کشورهای اتحادیۀ اروپا در آن عضویت داشته، مناسبات دوستانه، صمیمانه و دوامدار بخاطر تامین امنیت مشترک دارند.

این درحالی است که سخنگوی طالبان در واکنش به اعلامیه اخیر اتحادیه اروپا می‌گوید که بر اساس توافق‌نامه امضا شده این گروه با امریکا، ایالات متحده و متحدانش متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

استقبال ارگ از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در مورد افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد