طالبان-امریکا-و-متحدانش-نباید-در-امور-افغانستان-دخالت-کنند

سخنگوی طالبان در واکنش به اعلامیه اخیر اتحادیه اروپا می‌گوید که بر اساس توافق‌نامه امضا شده این گروه با امریکا، ایالات متحده و متحدانش متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

به گزارش افغان نیوز: اتحادیه اروپا به تازگی در اعلامیه‌ای، حمایت و پشتیبانی خود از افغانستان و روند صلح را به عدم برگشت امارت اسلامی، حفاظت از دستاوردهای ۱۹ ساله، حفاظت از جمهوری، آتش‌بس دایمی و آغاز مذاکرات داخلی مشروط کرد‌ه‌است.

در اعلامیه اتحادیه اروپا، بیشتر بر حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال اخیر افغانستان تاکید شده و افزوده است که ارزش‌های نظام جمهوری از جمله مردم‌سالاری در افغانستان باید حفظ و بیشتر تقویت شود.

طالبان در واکنش به این اعلامیه گفته‌ا‌ند که از حمایت اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند؛ اما در این اعلامیه بعضی نکاتی هم هست که با حق استقلال افغان‌ها «متصادم» است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در ادامه گفته‌است: «باید بگوییم که نظام‌های تحمیل‌شده از خارج، همواره سبب جنگ‌ها و بربادی کشور ما گردیده و برای افغان‌ها قابل قبول نبوده‌است.»

وی تاکید کرده‌است که افغان‌ها در مورد نظام آینده شان طی مذاکرات تصمیم می‌گیرند و این حق مشروع آن‌ها است. او افزوده‌است که بر اساس توافق‌نامه امضا شده با امریکا، ایالات متحده و متحدانش متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

امریکا و طالبان در اواخر سال گذشته خورشیدی توافق‌نامه صلح امضا کردند. براساس این توافق‌نامه، نیروهای خارجی طی چند ماه افغانستان را ترک می‌کنند و طالبان نیز برای تشکیل دولت آینده، با حکومت افغانستان وارد مذاکره می‌شوند.

در حال حاضر روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ادامه دارد و مقامهای امریکایی بر خروج کامل این نیروها تاکید دارند؛ اما طالبان تاکنون حاضر به مذاکره با حکومت نیستند.

طالبان: امریکا و متحدانش نباید در امور افغانستان دخالت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد