اسلام-آباد-از-روند-صلح-با-طالبان-حمایت-می-کند

مقامات ارشد دولت پاکستان به زلمی خلیلزاد اطمنان داده اند که از پروسه صلح افغانستان با طالبان حمایت خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه‌ وزارت خارجه امریکا آمده است که زلمی خلیلزاد برای تسریع مذاکرات صلح به پاکستان رفته و با وزارت خارجه و برخی از مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این خبرنامه، مقامات ارشد دولتی پاکستان به آقای خلیلزاد اطمنان داده اند که از پروسه صلح دولت افغانستان حمایت خواهند کرد.

سه روز قبل زلمی‌خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، سومین سفر خود به افغانستان و کشورهای منطقه را آغاز کرد. وزارت خارجه امریکا گفته است که سفر آقای خلیلزاد تا ۲۰ ماه جاری میلادی ادامه خواهند داشت.

در خبرنامه وزارت خارجه امریکا هم‌چنان آمده است که نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در مورد حمایت از مذاکرات صلح گفت‌وگو نموده است.

از سوی‌هم وزیر خارجه پاکستان نیز به آقای خلیلزاد اطمنان داده است که از توافقات صلح افغانستان با طالبان به گونه‌ای قاطعانه حمایت خواهد کرد.

روز گذشته رسانه‌های انگلسی نیزگزارش داده بودند که یک هیات بلند رتبه طالبان برای مشوره با رهبری طالبان به پاکستان رفته اند. روزنامه‌ تلگراف انگلسی در آخرین مطلب خود در مورد افغانستان نگاشته بود که این هیات در ابتدای هفته جاری از دفتر قطر برای مشوره در مورد مذاکرات صلح به پاکستان رفته اند.

برخی منابع طالبان در قطر گفته اند که این هیات هفت نفری طالبان به درخواست هیبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه به پاکستان رفته اند تا در مورد مسایل بسیار مهم بحث و گفت‌وگو کنند.

این درحالی است که سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز گذشته تصریح نمود که طالبان همیشه قومی برخورد کرده اند. بنابراین در شرایط فعلی ما نیستیم که تحت پرسش مردم قرار داشته باشیم و امتیاز دادن به جانب مقابل باشیم. بلکه طالبان باید به پرسش‌های مردم افغانستان پاسخ دهند. مردم و دولت از صلح استقبال می‌کند و برای تحقق آن لحظه شماری می‌کند.”

آقای دانش هم‌چنان گفت که مردم افغانستان سوالات زیادی از طالبان دارند که باید به آن پاسخ داده شود، زیرا امارت طالبانی تجربه تلخ برای مردم بوده است و این نگرانی نیز وجود دارد که حقوق بشر قربانی صلح افغانستان شود.

اسلام آباد از روند صلح با طالبان حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد