پناهگاه-گروه-طالبان-در-پاکستان-نیست

نخست وزیر پاکستان: هیچ‌شواهدی وجود ندارد که حضور رهبران طالبان در این کشور را تائید کند.

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست امریکا گفته است که رهبران طالبان افغان در این کشور زندگی نمی‌کنند و ‌پناهگاه این گروه در پاکستان نیست.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی پاکستان بارها در مورد پناهگاه‌های طالبان در خاک شان اطلاعات خواسته اند، اما معلومات دریافت نکرده اند.

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با این روزنامه امریکایی هم‌چنان تاکید کرده است که گفته‌های مقامات امریکایی مبنی بر موجودیت رهبران طالبان در این کشور تنها در حد اتهام است و هیچ اسناد موثق در این مورد وجود ندارد.

این مقام ارشد پاکستان تصریح کرده است که دست‌کم ۲٫۷ میلیون پناهجوی افغانستان در کشورش در اردوگاه‌های بسیار بزرگ زندگی می‌کنند. او گفته است:” طالبان در پاکستان حضور ندارند. اگر عده‌ای طالب هم به پاکستان آمده باشد، آنان می‌توانند بدون کدام مشکل در این اردوگاه‌های پناهجویان افغانستان مستقر شوند.”

عمران خان در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که همین هفته گذشته در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته بود که دولت‌اش با حکومت افغانستان در گفتگوهای صلح کمک خواهد کرد.

این درحالی است که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گفته بود که پاکستان هیچ‌گونه همکاری برای نابودی تروریزم انجام نمی‌دهد.

آقای ترامپ در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز امریکا گفته بود که کشور پاکستان می‌دانست، اسامه بن لادن بنیان‌گذار شبکه القاعده در پاکستان زندگی می‌کند، اما بارها این موضوع را رد کرده بودند که او در پاکستان است.

پناهگاه گروه طالبان در پاکستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد