اسلام-آباد-نماینده-ویژه-در-امور-افغانستان-تعیین-کرد

وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که محمد صادق، سفیر پیشین پاکستان در کابل به حیث نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان تعیین شده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه شب گذشته ( ۱۹جوزا) ضمن تبریکی از تقرر آقای محمد صادق این اقدام پاکستان را گام مثبت در راستای تقویت روابط دو کشور خوانده است.

وزارت خارجه ابراز امیداوری کرده که تقرر نماینده خاص نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان در جهت تقویت همکاری های دو کشور در آوردن صلح موثر واقع شود.

پاکستان از جمله کشور های بشمار می رود که به گفته شماری از آگاهان سیاسی نقش مستقیم در روند صلح افغانستان دارد، چنانچه زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در هر دور از سفرهایش در کنار دوحه و کابل برای رایزنی و تسهیل گفتگوهای صلح به اسلام آباد نیز سفر می کند و با مقامات آن کشور در مورد گفتگوهای صلح افغانستان رایزنی می کند.

پاکستان در حالی نماینده خاص در امور افغانستان تعیین کرده است که روند صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده و قرار است به زودی گفتگوهای بین الافغانی میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز شود.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد نیز در این دور از سفرهایش که هنوز به پایان نرسیده در سفرش به اسلام آباد با رییس ستاد ارتش پاکستان در مورد آغاز نشست بین الافغانی گفتگو کرده است.

اسلام آباد نماینده ویژه در امور افغانستان تعیین کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد