خوشحالی-عبدالله-از-تعهد-لوی-درستیز-پاکستان

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه از دیدار با جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان خبر داده و گفته است که این کشور از تلاش‌های صلح حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که در این دیدار جنرال باجوه با استقبال از فرصت ایجاد شده برای صلح در افغانستان، حمایت و همکاری کشورش را از تلاش‌های صلح اعلان کرد.

جنرال باجوه تاکید کرد که صلح در افغانستان به نفع منطقه و جهان بوده و پاکستان آماده است در این زمینه از نزدیک با افغانستان همکاری نماید.

آقای باجوه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی به زودی آغاز گردد و دو طرف برای قطع جنگ و رسیدن به صلح گام‌های موثری بردارند.

عبدالله افزوده است که با استقبال از همکاری پاکستان، صلح را از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان خوانده و تأکید کردیم که اکنون و در این مرحله، فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح فراهم گردیده است.

وی در این دیدار گفته که جمهوری اسلامی افغانستان آماده‌ است با طالبان مذاکره کند و راه‌های زندگی مشترک را با قطع جنگ بدست آورد. همچنان تصریح نموده که در این راستا نقش کشورهای منطقه به ویژه پاکستان مهم است و مردم و حکومت افغانستان انتظار دارند تا پاکستان در راه رسیدن به صلح دایمی با ما همکاری نماید.

در همین حال، در اعلامیه ارگ نیز آمده است که اشرف‌غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان با جنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش پاکستان در کابل دیدار کرد.

اعلامیه می‌افزاید که مقام‌های دو کشور در این گفتگوها بحث اینکه از خاک دو کشور علیه یکدیگر استفاده نشود را هم مطرح کرده‌اند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد؛ نماینده امریکا برای صلح افغانستان نیز در دور تازه سفرهایش که چهار روز قبل آغاز شد، به اسلام آباد رفت و با مقام‌های پاکستانی درباره روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

خوشحالی عبدالله از تعهد لوی درستیز پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد