اسلام-کریم‌اف-در-زادگاهش-به-خاک-سپرده-شد-غنی-به-کابل-بازگشت

جنازه اسلام کریم‌اف رئیس جمهور فقید ازبکستان روز گذشته با اشتراک تعدادی زیاد از سران منطقه و جهان در شهر سمرقند به خاک سپرده شد، رئیس جمهورغنی نیز در مراسم خاکسپاری او اشتراک کرده بود بعد از ختم این مراسم به کابل بازگشت.

به گزارش افغان خبر: اسلام کریم‌اف رئیس جمهور فقید ازبکستان روز جمعه بر اثر سکته مغزی درگذشت و دولت ازبکستان نیز مرگ او را تایید کردند.

در مراسم خاک‌سپاری کریم‌اف در کنار سایر رهبران منطقه و جهان رئیس جمهورغنی نیز صبح روز شنبه عازم سمرقند شد.

رییس جمهور کشور با ورود به شهر سمرقندبه‌منظور اشتراک در اقامۀ نماز جنازۀ رئیس جمهور فقید ازبکستان، که با حضور هزاران تن از مردم ازبکستان و سران و مقامات کشورهای مختلف جهان در میدان ریگستان برگزار گردید، اشتراک کرد.

رئیس‌جمهور طی سخنرانی، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، به دولت و مردم آن کشور ابراز داشت.

رئیس جمهور کشور گفت، امروز دولت و مردم ازبکستان بخاطر از دست دادن رهبر شان اندوه‌گین می‌باشند، و دولت و مردم افغانستان نیز خود را در این سوگواری بزرگ شریک می‌دانند.

رئیس جمهور غنی نقش رئیس جمهور فقید ازبکستان را در عرصۀ همکاری‌های منطقوی مهم خوانده گفت، او در شرایط سخت و دشوار با کشورهای منطقه همکار بود، و در توسعه و پیشرفت کشورش خدمات شایان را انجام داد.

هیات کشورهای مختلف منطقه و جهان با حضور در هوتل اکسرای، به‌پای تصویر رئیس‌جمهور فقید ازبکستان اکلیل گل گذاشتند، و از نقش و رهبری وی در عرصه‌های مختلف ستایش کردند.

 در مراسم گل‌گذاری مذکور، شوکت میرزایف صدراعظم ازبکستان به‌نمایندگی از دولت و مردم آن کشور، از رهبران کشورهای منطقه و جهان بخاطر اشتراک در مراسم خاکسپاری و ماتم ملی و نیز غم‌شریکی با مردم ازبکستان، قدردانی کرد.

او از اسلام کریموف رئیس جمهور فقید آن کشور به‌حیث یک رهبر مهربان یاد کرده، گفت که موصوف نقش مهمی را در توسعه و ثبات کشورش و نیز گسترش همکاری‌های منطقوی داشته است.

دراین سفر رئیس‌جمهور را صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، دکتور همایون قیومی مشاور رئیس جمهور در امور زیربنایی، شاکر کارگر نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور کشورهای آسیای میانه و شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور، همراهی می کردند.

اسلام کریم‌اف در زادگاهش به خاک سپرده شد/ غنی به کابل بازگشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد