اشرف-غنی-خواستار-همکاری-اردوغان-در-پروسه-صلح-شد

محمداشرف غنی در خصوص پلان هفت ماده‌ای صلح به رییس جمهور اردوغان معلومات داد و نقش و همکاری ترکیه را در پروسۀ صلح مهم خواند.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور در حاشیۀ هشتمین کنفرانس قلب آسیا- پروسۀ استانبول با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که آقای غنی و اردوغان در این دیدارشان در مورد پروسۀ صلح، برگزاری نشست سه جانبۀ سران افغانستان، پاکستان و ترکیه، سرمایه گذاری سرمایه گذاران و شرکت‌های ترکی در افغانستان، مدیریت مکاتب افغان- ترک و ساخت دانشگاه زنان از سوی ترکیه در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

محمداشرف غنی در خصوص پلان هفت ماده‌ای صلح به رییس جمهور اردوغان معلومات داد و نقش و همکاری ترکیه را در پروسۀ صلح مهم خواند.

آقای اردوغان نیز گفت که ترکیه در کنار مردم و حکومت افغانستان باقی خواهد ماند، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه خواهد یافت و شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکی را جهت سرمایه گذاری در افغانستان تشویق خواهد کرد.

رییس جمهور غنی، از میزبانی موفقانۀ ترکیه از کنفرانس قلب آسیا- پروسۀ استانبول و نیت نیک و همکاری رییس جمهور اردوغان نسبت به افغانستان تشکر کرد و این کنفرانس را برای همکاری و اتصال منطقوی مفید خواند.

این درحالی است که هشتمین کنفرانس پروسه استانبول – قلب آسیا، تحت عنوان «صلح، مشارکت و رفاه» روز دوشنبه، هژدهم قوس، در شهر استانبول ترکیه برگزار شد. در این نشست، نماینده‌گان حدود پانزده کشور و چند سازمان بین‌المللی نیز شرکت کرده بودند.

اشرف غنی خواستار همکاری اردوغان در پروسه صلح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد