اشرف-غنی-طالبان-در-خانۀ-بیگانه‌ها-اسیر-هستند

رییس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که در خانۀ بیگانه‌ها اسیر هستید، بیایید در بارۀ آینده کشور صحبت کنیم؛ زیرا مردم به شعارها فریب نمی خورند و اسلام در خون ماست.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته در سفرش به ولایت پکتیکا، در دیدار با اقشار و نمایندگان مختلف مردم، گفت: پیام واضح من به طالبان این است که با خشونت به هدف نمی رسند و اگر آن را ادامه دهند، فردا در این خاک چگونه زندگی می کنند.

آقای غنی گفت که فراهم نمودن زمینه تعلیم به اولادهای طالبان و زندگی با عزت به بزرگان و نیروهای آنان، وظیفه دولت است.

اشرف غنی تصریح نمود که ما طالبان را به قدرت منفی قبول کرده ایم، اما آنان بیایند خود را به قدرت مثبت مبدل کنند تا در مورد آینده صحبت نماییم و صلح و پیشرفت را بیاوریم.

وی با اشاره به مذاکرات جاری صلح با گروه طالبان، گفت که بخاطر رسیدن مذاکرات به موفقیت، به حوصله نیاز است.

غنی خطاب به طالبان گفت که در خانۀ بیگانه ها اسیر هستید، بیایید که در بارۀ آینده کشور صحبت کنیم. مردم به شعارها فریب نمی خورند، طرح ها و کار عملی می خواهد و اسلام در خون ماست.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش، گفت که صلح خواست مردم است و بدون آن پیشرفت ناممکن می باشد. بنابراین، ما حاضر هستیم که بحران و بدبختی ۴۰ ساله را به گونه اساسی پایان بخشیم. برای صلح طرح، اراده و نیت داریم و با قاطعیت می خواهیم که سلسلۀ خونریزی ها را متوقف سازیم.

این درحالی است که زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان به تازگی گفته است که امریکا در صورت شکست مذاکرات میان افغان‌ها، افغانستان را ترک نخواهد کرد.

وی گفت: "ما مرتکب اشتباهی جماهیر شوروی پس از خروج از افغانستان که در واقع این کشور را تنها رها کرد، نخواهیم شد. عواقب آن به دلیل اشتباهاتی که رهبران افغان مرتکب شدند، برای افغانستان بسیار سنگین تمام شد."

اشرف غنی: طالبان در خانۀ بیگانه‌ها اسیر هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد