عبدالله-امیدوارم-طالبان-در-مورد-صلح-«گام-بزرگ»-بردارند

رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور می‌گوید که بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی فردا آغاز می‌شود؛ امیدوارم گروه طالبان در این مورد «گام بزرگ» بردارد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز سه‌شنبه(18، قوس) در نشست «صلح، رسانه‌ها و جامعه‌ی مدنی» در کابل، گفت: «روز گذشته دو طرف (هیأت‌های دولت و طالبان) مذاکره داشتند و نظریات یکدیگر را در مورد آجندا شنیدند. امروز هیأت‌ها باهم در میان اعضای خود مشوره‌هایی دارند و از فردا بحث‌های بسیار جدی آغاز می‌شود.»

به گفته‌ی او، هر دو طرف مذاکره‌کننده آجندای مفصلی دارند. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اما تأکید کرد: «اینکه هیأت ما می‌خواهد به کدام مسائیل زودتر وارد شود و آنان (طالبان) به کدام مسائیل، اما هدف باید رسیدن به صلح باشد.»

او همچنان گفت که خواست مردم افغانستان از گفت‌وگوهای صلح، قطع جنگ دایمی و برقراری صلح در کشور است.

آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که صلح تفکر و باور صلح‌آمیز می‌خواهد. او ابراز امیدواری کرد که گروه طالبان در این مورد «گام بزرگ» بردارد و از فرصت برای برقرار آن باید استفاده شود.

در همین حال، نجیبه ایوبی، عضو کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه ملی نیز در این نشست گفت که برای برقراری صلح در افغانستان «صلح سیاسی» کافی نیست.
خانم ایوبی افزود: «آنچه که ما می‌خواهیم صلح اجتماعی است؛ صلح باید با خود و اجتماع خود کنیم.»

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان پس از حدود دوونیم ماه مذاکره به تازگی روی طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیده و بحث‌ها روی آجندای مذاکرات را آغاز کرده‌اند.

عبدالله: امیدوارم طالبان در مورد صلح «گام بزرگ» بردارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد