اصطلاح-انتخابات-در-قاموس-طالبان-وجود-ندارد

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به نامه سرگشادهٔ طالبان به مردم امریکا می‌گوید که اصطلاح انتخابات و اجماع ملی در قاموس این گروه ذکر نگردیده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که گروه طالبان در نامه‌ی ادعا کرده است که حمایت اکثریت را دارد. اگر این اکثریت، خیالی و فراتر از چند تامدرسه زیر حمایت پاکستان نیست؛ پس چرا از انتخابات هراس دارد؟

وی می‌افزاید که در قاموس این گروه، هیچگاهی اصطلاح انتخابات و اجماع ملی ذکر نگردیده و اکنون نیز موجود نیست. زیرا طالبان از دید سیاسی شکست خورده اند و تاکنون هیچ پیامی جز کلی گویی و کشتار به مردم نداده اند. 

به گفته صالح؛ روش نادرست مذاکرات در دوحه برای آنها فضا ایجاد کرد. اما خواست ده ها سال مبارزه و قربانی مردم افغانستان در انتخابات خلاصه می‌گردد. 

آقای صالح وضاحت داد که عصر پذیرفتن سلطه کودتایی - طالبی - دسیسه ای و یا هر نوع دیگر که از طریق رای توده نگذرد، ثبات و صلح نمی آرود. 

صالح خطاب به طالبان می‌گوید: کشتن مردم، راه گیری، باج گیری، تخریب زیربنای اقتصادی و پایگاه داشتن در پاکستان معنای قوت سیاسی را نمی‌دهد. 

معاون اول ریاست جمهوری گفت: نیرویی که میان مردم جایگاه داشته باشد، مردم را قتل عام نمی‌کند. شلاق نمی زند و از تلفن آیفون نمی‌ترسد. 

وی با طرح این پرسش که چرا طالب از تلفن ایفون و یا هر تلفن هوشنمد می‌ترسد؟ می‌گوید: طالبان هیچ کرداری قابل نشر ندارند و هراس ازین دارند که مردم ویدیو های‌شان را زیادتر نشر کنند و  آنها بخاطر کردار قرون وسطایی و سیاه خویش بیشتر رسوا شوند. 

بنابراین، نامه گروه سیاسی طالبان چیز جدید در خود ندارد؛ سراسر تهدید به خشونت با الفاظ متفاوت است.

این درحالی است که ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در نامهٔ‌ای به مردم امریکا خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان مطابق به توافقنامه دوحه بین واشنگتن و طالبان شده‌است.

رییس دفتر سیاسی طالبان می‌گوید: نوزده سال گذشته ثابت کرد که موضوع افغانستان با کاربرد زور و قدرت، استراتیژی‌های جنگی و تبدیلی جنرالان حل نمی‌شود.

اصطلاح انتخابات در قاموس طالبان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد