مجاهدین-قشون-سرخ-را-به-ورطه-تاریخ-پرتاب-کردند

رییس شورای عالی مصالحه ملی و گروه طالبان به‌مناسبت ۴۱‌مین سالروز تهاجم اتحاد شوروی برافغانستان اعلام نموده اند که مجاهدین توسط داس، تبر، بمب‌های دستی و تفنگ‌های زنگ‌زده با اژدهای قرن بیست مقابله نموده و امپراتوری قشون سرخ را به ورطه تاریخ پرتاب کردند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه گروه طالبان که امروز شنبه(6، جدی) منتشر شده، آمده است که 41 سال پيش، به‌تاریخ ۶ جدی سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، استعمارگر قرن بیست بر حریم افغانستان يورش آورد تا کشور ما را مستعمره ساخته، مفکوره و نظریه شوم خود را بر ما بقبولاند و این ملت غیور را برای همیشه غلام خود سازد.

اتحاد شوروی برای رسیدن به این هدف؛ قشون سرخ خود و دست‌نشانده های داخلی‌‌‌اش را با تمام قوت به‌کار برد، تمامی خاک کشور عزیز ما را هدف بمبارد و مرمی قرار داد، ملت مظلوم و ناتوان ما را شهید، یتیم، زخمی و بندی کرد و به مهاجرت‌ها مجبور ساخت، اما به هدف خود نرسید.

ملت مجاهد افغانستان توسط داس، تبر، بمب‌های دستی و تفنگ‌های زنگ‌زده با اژدهای قرن بیست مقابله کردند، مهاجرت‌ها و تکالیف را متحمل شدند، شهید دادند، زندان‌ها و شکنجه‌های گوناگون را متقبل شدند، اما نه کشورشان را به لشکر شوروی تسلیم کردند و نه هم ارزش‌های خود را زیرپای آن‌ها گذاشتند.

این ملت مجاهد به نصرت خداوند متعال، عزم متین و قربانی‌های بزرگ، نه تنها لشکر کمونیزم را شکست داد، بلکه امپراتوری اتحاد شوروی را به ورطه تاریخ پرتاب کرد.

در اعلامیه طالبان آمده است که افغانستان خانه مسلمانان غیور است. این ملت مجاهد در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود آماده‌ی هرگونه قربانی بودند، هستند و می‌باشند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور نیز اعلام نموده که هجوم نیروهای شوروی سابق به افغانستان و حمله بر دین و مقدسات کشور باعث قیام و جهاد سراسری مردم قهرمان و سلحشور ما گردید. مردم افغانستان با دست‌خالی اما با ایمان و توکل به خداوند یکی از ماندگارترین قیام‌ها و مقاومت‌های آزادی‌خواهانه و مبارزه علیه اشغال را در تاریخ معاصر رقم زدند.

وی افزوده است که مردم در این راه قربانی‌های فراوانی تقدیم کردند و متحمل خسارات فراوان گردیدند. صدها هزار تن به شهادت رسیدند، هزاران تن معلول گردیدند و ملیون‌ها انسان مجبور به هجرت شدند. اما به رغم این همه قربانی‌های بی‌شمار تسلیم زور و اشغال نشده و تا رسیدن به قله‌های پیروزی به مبارزۀ خویش ادامه دادند.

شش جدی در تاریخ سیاسی کشور یک روز سیاه و نامیمون به شمار می‌رود و سرآغاز جنگ‌های چهل ساله در کشور است. متاسفانه با گذشت سالیانی از این تجاوز هنوز جنگ و درگیری‌ در کشور ادامه دارد و از مردم ما قربانی می‌گیرد.

این درحالی است که ششم جدی سال ۱۳۵۸ و پیامدهای ناشی از این روز در خاطره بسیاری افغان‌ها باقی مانده است. در این روز قشون سرخ شوروی وارد افغانستان شد. پیامد ناشی از آن، تلفات بی‌شمار افغان‌ها، آوارگی میلیون‌ها تن و ویرانی گسترده بود.

مجاهدین قشون سرخ را به ورطه تاریخ پرتاب کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد