اظهارات-آمریکا-در-قبال-موضع-روسیه-در-افغانستان-خیالی-است

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت اظهارات مقام های آمریکایی در مورد حمایت روسیه از طالبان یک اتهام واهی وخیالی است.

به گزارش افغان خبر: روز پنج شنبه گذشته جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان گفته بود که روسیه در تلاش تضعیف دولت افغانستان و نیروهای ناتو در این کشور است.

خبرگزاری سپوتنیک، به نقل از ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات آمریکایی در صدد تضعیف روسیه در افغانستان هستند و با اظهارات خیالی و دروغین مسکو را به حمایت از طالبان محکوم می‌کنند.

کابلوف گفت که همه این تلاش‌ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان صورت گرفته، زیرا توضیح دیگری برای آن وجود ندارد.

جان مکین سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا نیز گفته بود که روسیه با مداخله در افغانستان و حمایت از طالبان در پی تخریب دستاوردهای آمریکا در افغانستان است.

ضمیرکابلوف در واکنش به این اظهارات گفته که «این یک دروغ صاف و ساده است ،حتی در مورد کفایت و تناسب آن نمی‌توان حرف زد. این یک افسانه وحکایت است و او(مک کین) همه دروغ‌های فرمانده نیروهای آمریکایی درافغانستان جنرال جان نیکلسون  را برمی‌دارد. همه این تلاش ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان است. توضیح دیگری برای آن وجود ندارد".

اظهارات آمریکا در قبال موضع روسیه در افغانستان خیالی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد