اظهارات-جدید-خلیلزاد-در-مورد-یک-راه-حل-سیاسی

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان؛ ضمانت مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یافتن یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس را از اجزای مهم یک توافق جامع صلح بر‌شمرده است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان  در یک رشته توییت نوشته است که در حال آماده‌گی برای آغاز دور بعدی گفت‌وگوهای صلح است.

وی هم‌چنان نوشته است که یک توافق جامع صلح، چهار بخش متصل به هم دارد. نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، ضمانت مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یافتن یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس را از اجزای مهم یک توافق جامع بر‌شمرده است. به گفته زلمی خلیل‌زاد، این چارچوبی است که طالبان باید آن را بپذیرند.

 این در حالی است که روز گذشته گروه طالبان اعلام کرد که امریکا روی خروج نیروهایش از افغانستان توافق کرده است. سهیل شاهین، از سخنگویان این گروه در حساب کاربری توییترش نوشت که امریکا در مذاکرات توافق کرده است که تمام نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند.

 قرار است در آینده نزدیک هفتمین دور گفت‌وگوهای رسمی نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان آغاز شود. به دنبال آن انتظار می‌رود مذاکرات بین‌الافغانی به میزبانی قطر نیز برگزار شود. تسهیل‌کننده این مذاکرات کشور آلمان است، اما تاکنون زمان و هم‌چنان هیأت اشتراک‌کننده دولت افغانستان در این گفت‌وگوها مشخص نشده است.

اظهارات جدید خلیلزاد در مورد یک راه حل سیاسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد