دیدار-زلمی-خلیلزاد-با-معاون-وزیر-خارجه-پاکستان

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در ادامه ششمین دور سفر‌های خود با تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در ادامه ششمین دور سفر‌های خود در پیوند به پروسه صلح، به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان رسید.

آقای خلیل‌زاد در سفرش به اسلام‌آباد تاکنون با تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه پاکستان دیدار کرده است. محمود فیصل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در توییتی نوشته است که دو طرف در این دیدار روی پیش‌رفت تلاش‌های صلح و مصالحه در افغانستان بحث کرده‌اند.

 آقای ‌خلیل‌زاد، ششمین دور سفرش را برای تسهیل روند صلح در افغانستان در پنجم ماه حمل آغاز کرد و این سفر تا بیست‌ویکم حمل ادامه خواهد یافت. وزارت امور خارجه امریکا در ششم حمل با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده بود که آقای خلیل‌زاد در این دور از سفرهایش به کشورهای افغانستان، بلجیم، بریتانیا، پاکستان، اوزبیکستان، اُردن و قطر خواهد رفت.

نماینده ویژه امریکا در ادامه این سفر روز یک‌شنبه هفته گذشته به کابل آمد. او در این جریان با رهبران حکومت وحدت ملی، چهره‌های سیاسی، زنان و اقشار مختلف مردم دیدار و در پیوند به پروسه صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

سران حکومت وحدت ملی و شماری از چهر‌ه‌های سیاسی روز چهارشنبه هفته گذشته با زلمی خلیل‌زاد در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند. یکی از اجندای این دیدار تشکیل هیأت مذاکره‌کننده فراگیر و جامع برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی خوانده شده است.

دیدار زلمی خلیلزاد با معاون وزیر خارجه پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد