اعتراض؛-۱۰۰-کارمند-اداره-ملی-احصائیه-و-معلومات-منفک-شدند

کارمندان اداره ملی احصائیه و معلومات به دلیل منفکی ۱۰۰ تن از کارمندان این نهاد دست به اعتراض زده و رئیس این اداره را به فساد و رشوه ستانی متهم کردند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از کارمندان اداره ملی احصاییه و معلومات، بخش تثبیت هویت تذکره های غیرحضوری، امروز چهارشنبه( ۳۰، اسد) طی کنفرانس مطبوعاتی، اعتراض شان را به دلیل فساد و رشوه ستانی های احمد جاوید رسولی، رئیس این اداره؛ راه اندازی کردند.

کارمندان معترض اداره ملی احصاییه و معلومات، احمد جاوید رسولی را متهم به رشوه ستانی از آنانی که به جای این کارمندان گماشته شده اند می کنند و می گویند که این کارمندان در بدل پول شامل وظیفه گردیده اند.

احمد راهب ابرار یکی از کارمندان معترض اداره ملی احصاییه با بیان این مطلب تاکید می کند که از یک طرف قلدوری و ظلم آقای رسولی در حق عده ای از کارمندان که حتی نان شب و روزشان را ندارند، خلاف قانون می باشد و از سوی دیگر کارمندان جدید در بدل پول و فساد جذب شده اند.

ابرار می افزاید که پروژه تحت کار کارمندان قراردادی تثبیت هویت تذکره های غیرحضوری هیچ مشکلی نداشته و اکنون حدود۱۵تن از کارمندانی که نیاز شدید به این وظیفه داشتند، از کار منفک گردیده اند.

کارمندان معترض اداره ملی احصاییه تصریح می کنند که مطابق قانون کار، بعد از ختم قرارداد اگر تا یک ماه کسی اقدام به فسخ و یا تمدید قرارداد نکند، این قرارداد براساس اصول و بصورت قانونی تمدید می گردد.

این کارمندان اعتراضی مدعی اند که قرار دادشان در ختم ماه جوزا به اتمام می رسید اما در آن وقت هیچ کس برای تمدید یا فسخ قرارداد اقدامی نکرد و اکنون این منفکی بر خلاف قانون کار می باشد.

این در حالی است که احمد جاوید رسولی، رئیس اداره ملی احصاییه و معلومات ضمن رد ادعای کارمندان منفکی یادآور شد؛ به دلیل آسیب پذیری های زیادی که در اداره ملی احصاییه به خصوص در این بخش بوده است، اصلاحات لازم را برای رفع فساد به وجود آورده است.

اقای رسولی تایید می کند که فساد در بخش تذکره های غیر حضوری وجود داشت و این کارمندان مطابق فرمان ریاست جمهوری از یک سو به دلیل فساد و ازسوی دیگر به دلیل ختم قراردادشان منفک شده اند.

رئس اداره ملی احصاییه اظهار داشت که معاشات اضافه کاری های این کارمندان توزیع شده و همچنان هیج یک از کارمندان جایگزین از بیرون استخدام نشده است.

اعتراض؛ ۱۰۰ کارمند اداره ملی احصائیه و معلومات منفک شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد