ولسوال-واخان-ولایت-بدخشان-به-فساد-اخلاقی-متهم-شد

پس از نشر یک گزارش دربارۀ متهم شدن عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان ولایت بدخشان به آزار اذیت جنسی یک گردشگر خارجی، اکنون ادارۀ ارگان‌های محلی گفته‌ که وظیفۀ این ولسوال به حالت تعلیق در آمده‌است.

به گزارش افغان نیوز: سیدشاه سقیم، سخنگوی ارگان‌های محلی به رسانه ها گفته است که وظیفه عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان ولایت بدخشان به اتهام آزار جنسی یک زن گردش‌گر خارجی به حالت تعلیق درآمده است و به جای او، برای پیشبرد کارهای ولسوالی سرپرست گماشته شده است.

سخنگوی ارگان‌های محلی هم‌چنان گفت که به اداره محلی ولایت بدخشان روز سه‌شنبه، بیست‌وپنجم سرطان دستور داده شده است تا یک هیأت را برای بررسی این اتهام‌‌ها بگمارد و به زودترین فرصت صحت و سقم این قضیه را روشن کند.

او افزود که بررسی در این مورد جریان دارد و تا کنون قضیه به صورت درست روشن نیست.

سیدشاه سقیم توضیح داد که یک زن گردشگر خارجی که گفته شده است آسترالیایی بوده، چندی پیش از طریق تاجیکستان به ولسوالی واخان آمده است و پس از آن مدعی شده است که از سوی عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان مورد آزارواذیت جنسی قرار گرفته است.

از جانب دیگر، مسوولان محلی ولایت بدخشان نیز گفته است که این پرونده حدود ۲۰ تا ۱۵ روز پیش به مرکز بدخشان رسیده است و قضیه در دست بررسی قرار دارد. گفته شده است که این زن پس از بازگشت به تاجیکستان با پولیس سرحدی این کشور از دست ولسوال واخان شکایت کرده است.

واخان در بدخشان به دلیل داشتن طبعیت بکر و زیبا یکی از محل‌های تفریحی و توریستی به حساب می‌رود. این منطقه پس از بند امیر بامیان دومین پارک ملی افغانستان معرفی شده است و دارای جاذبه‌های سرشار گردش‌گری است و همین جذابیت باعث شده است که خارجی‌ها نیز برای دیدن واخان، از بلندای پامیر بازدید کنند.

ولسوال واخان ولایت بدخشان به فساد اخلاقی متهم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد