اعضای-جدید-کمیسیون-دسترسی-به-اطلاعات-معرفی-شدند

بربنیاد فرمان رییس جمهور غنی، عین الدین بهادری، زهرا موسوی، حمدالله ارباب، نجیبه مرام وفضل باری بریالی، به حیث اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات، تعیین شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالسبحان رووف، معاون پالیسی، نظارت وارزیابی ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری که متن این فرمان را روز یکشنبه قرائت می کرد افزود: بربنیاد فرمان رییس جمهور، از میان ۱۵ تن افراد واجد شرایط، ۵ تن آنان هریک عین الدین بهادری، زهرا موسوی، حمدالله ارباب، نجیبه مرام وفضل باری بریالی، به حیث اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات، تعیین شده اند.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست، به نماینده گی از حکومت اطمینان داد که برای تطبیق احکام قانون دسترسی به اطلاعات از تمام امکانات استفاده صورت می گیرد. وی با تاکید بر آنکه رعایت قانون دسترسی به اطلاعات تمام ادارات را شامل می شود گفت: هر اداره در پرتو قانون مکلف به ارایه اطلاعات می باشد.

معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به آنکه وظایف کمیسیون دسترسی به اطلاعات بی نهایت سنگین وبرای کشور سرنوشت ساز است، از اعضای جدید این کمیسیون خواست که در انجام این مسوولیت بزرگ شهامت به خرج دهند و با استقلالیت عمل کنند.

حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت: ۵ تنی که به عنوان اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات معرفی شده اند، زمان کاری سه تن آنان ۵ سال ودوتن دیگر ۳ سال می باشد. وی افزود که این اعضا صرف برای یک دوره تعیین شده اند.

در همین حال، سید اکرام افضلی، سرپرست پیشین کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت: کمیسیون در سه ونیم سال گذشته در زمینه های رسیده گی به شکایات، راه اندازی کمپاین های آگاهی دهی عامه، ایجاد ونظارت از ادارات مسوول اطلاع رسانی وارتقای ظرفیت بیش از ۳ هزار تن در زمینه آگاهی دهی از حق دسترسی به اطلاعات، دست آوردهای داشته و استراتیژی ملی دسترسی به اطلاعات را نیز تدوین کرده است.

اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات معرفی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد