افزایش-خشونت‌ها-راه-رسیدن-به-صلح-نیست

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که افزایش خشونت‌ها و هدف قرار دادن مردم عام، چهره‌های سیاسی، خبرنگاران و عالمان دین که به مقصد تضعیف روحیه مردم صورت می‌گیرد، راه رسیدن به صلح نیست.

به گزارش افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز (جمعه، ۲۵ میزان) در مراسم دومین سالیاد کشته شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس قندهار گفت که تمام مردم افغانستان افزایش خشونت‌ها را محکوم می‌کنند.

آقای عبدالله افزود؛ اگر طالبان فکر کنند که با جنگ، گرفتن یک ولسوالی و یا تحت فشار قراردادن یک ولایت در موقعیت بهتری قرار می‌گیرند، همان محاسبه‌ی غلطی است که در سال‌های گذشته باعث ادامه‌ی جنگ شده و افغانستان را از رسیدن به صلح محروم کرده است.

او تاکید کرد هیچ طرفی نباید به این فکر باشند که با افزایش جنگ و خشونت‌ها به اهداف‌شان می‌رسند.  آقای عبدالله بیان کرد که صلح به معنای پامال شدن عزت، هویت و افتخارات مردم افغانستان نیست؛ زیرا مردم افغانستان صلحی را می‌خواهد که مورد پذیریش‌شان باشد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در مورد خروج نیروهای بین‌المللی از کشور گفت که اگر فکری برای تحمیل دوباره‌ی نظام امارت طالبان بر افغانستان پس از خروج این نیروها وجود داشته باشد، در هیچ حالت و وضعیتی قابل قبول مردم افغانستان نخواهد بود.

او گفت که فکر تحمیل دوباره‌ی نظام امارت طالبان بر مردم، نسخه‌ی اشتباهی خواهد بود که سبب ادامه‌ی جنگ در سال‌های آینده خواهد شد.

بااین‌همه، بیش از یک ماه می‌شود که گفتگوهای بین‌الافغانی در قطر میان هیأت حکومت و گروه طالبان آغاز شده؛ اما تا کنون خشونت‌ها و جنگ از سوی گروه طالبان در میدان جنگ کاهش نیافته و در آخرین مورد این گروه با تمام نیرو بر ولایت هلمند حمله کردند که در نتیجه آن صدها خانواده مجبور به ترک محل سکونت‌شان شدند.

افزایش خشونت‌ها راه رسیدن به صلح نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد