افزایش-همکاری-قزاقستان-در-بخش-تحصیلات-عالی-با-افغانستان

نخست وزیر قزاقستان در دیدار با رئیس اجرائیه افغانستان بر افزایش همکاری های کشورش در بخش تحصیلات عالی و افزایش داد و ستد تجاری تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان در حاشیه‌ي اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با بکیت جان ساگینتایف نخست وزیر قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار رییس اجراییه کشور قزاقستان را کشور دوست و برادر خواند و از سطح روابط و همکاری میان دو کشور ابراز رضایت کرد.

رییس اجراییه از همکاری‌های قزاقستان در سطح سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تشکر نمود. رییس اجراییه همچنان از بورسیه‌های قزاقستان‌برای دانشجویان افغانستان، از نشست توانمندسازی زنان در قزاقستان،‌ از میزبانی خوب از ورزشکاران افغانستان و همکاری‌های مالی و اقتصادی این کشور برای افغانستان قدردانی کرد.

رییس اجراییه در بخش ازدیاد میزان تبادل تجاری میان دو کشور بر ضرروت امضای یک تفاهمنامه‌ی سه جانبه میان افغانستان، ازبیکستان و قزاقستان تاکید نمود.

نخست وزیر قزاقستان از ادامه‌ی همکاری‌و تعاون کشورش برای افغانستان در عرصه تحصیلات عالی و فراهم سازی بورسیه‌های بیش‌تر برای دانشجویان افغانستان اطمینان داد.

وی گفت رییس جمهور کشورش هدایت داده است تا در زمینه تحصیلات عالی و ظرفیت سازی به افغانستان کمک‌های بیشتری صورت گیرد.

 آقای ساگینتایف همچنان از افزایش دادوستد بازرگانی میان دو کشور سخن گفت و تأکید نمود که کار بالای یک تفاهمنامه برای ترانزیت و انتقال کالا از طریق ازبیکستان ادامه دارد.

نخست وزیر قزاقستان همچنان ابراز امیدواری نمود که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در افغانستان به سلامتی برگزار گردد و برای حکومت و مردم افغانستان آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در صحبت‌های خود دهشت‌افگنی، قاچاق مواد مخدر و افراط‌گرایی را تهدید مشترک برای صلح و امنیت منطقه خواند.

افزایش همکاری قزاقستان در بخش تحصیلات عالی با افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد