افغانستان-تمام-دارایی-های-قاچاقچیان-مواد-مخدر-را-مصادره-میکند

دادگاه عالی به منظور سو استفاده قاچاقچیان مواد مخدر، قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن تمام دارایی های منقول و غیر منقول آنها مصادره میشود.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس قوانین نافظه کشور پیش از این تنها اموال منقول قاچاقچیان مصادره و ضبط میشد، و آنها بیشتر به خرید خانه و زمین رو آورده بودند.

احمد خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر افغانستان به بی‌بی‌سی گفته که هدف از مصادره تمام دارایی‌های قاچاقیچان مبارزه همه جانبه و همچنین جلوگیری از جمع شدن پول سیاه در نزد این افراد است.

او گفت خریداری موتر و سایر دارایی‌ها همانند زمین توسط این قاچاقچیان با پول سیاه انجام می‌شود و برای مبارزه همه جانبه با قاچاق مواد مخدر اکنون دادگاه عالی تصویب کرده که تمام دارایی‌های این افراد مصادره شود.

به گفته او هدف دیگر این کار جلوگیری از پولشویی و قطع منابع مالی این قاچاقچیان است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم و مسکرات مواد مخدر گفته که در سال گذشته خورشیدی ۴۶۳ پرونده قاچاق مواد مخدر را بررسی و ۵۷۷ نفر را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده که ۲۸ نفر آنان کارمندان دولتی بودند.

براساس آخرین گزارش حکومت و دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل تولید مواد مخدر افغانستان در سال گذشته میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته بود.

 

افغانستان تمام دارایی های قاچاقچیان مواد مخدر را مصادره میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد