افغانستان-در-سازمان-سارک-از-اهمیت-ویژه-ای-برخوردار-است

سکرتر جنرال سازمان سارک بیان کرده که افغانستان برای این سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند کشور های آسیای جنوبی را به آُسیای میانه وصل نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با امجد حسین سکرتر جنرال سازمان سارک در کابل دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، سکرتر جنرال سازمان سارک، جایگاه افغانستان را در همکاری های تجارتی و اقتصادیمیان کشور های آسیای مرکزی و جنوبی مهم دانسته، گفت که موقعیت مهم افغانستان برای سازمان سارک اهمیت بسزا در همکاری های اقتصادی و تحارتی دارد.

امجد حسین گفت که هدف سازمان سارک تشویق کشور ها برای همکاری های اقتصادی و تجارتی است تا کشور های عضو این سازمان از طریق استفاده و شریک سازی امکانات در گسترش همکاری ها مشترکا تلاش نمایند. وی افزود که سازمان سارک باید برای بهبود زندگی مردم کشور های عضو خویش تلاش های بیشتر نموده،تا مفید واقع گردد.

رئیس جمهورغنی گفت که کشور ما یک دهلیز همکاریاقتصادی بین کشور های منطقه به ویژه کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی می باشد.

غنی علاوه کرد که افغانستان در عرصه سرمایه گذاری در زیربناها، فرصت های خوبی را در اختیار دارد. وی افزود که ما آماده هستیم به کشور های عضو سازمان سارک و سایر کشور ها، سهولت های لازم سرمایه گذاری را در افغاسنتان فراهم بسازیم.

محمد اشرف غنی با اشاره به ایجاد خط آهن میان چین، افغانستان و ایران گفت که این خط آهن امنیت افغاسنتان را در اتصال کشورهای ایران و چین نشان می دهد.

وی افزود که  ما می خواهیم ولایات کندز و هرات را تا چهار سال آینده از طریق خط آهن وصل نماییم تا کشور های ایران و چین نیز از این طریق با هم وصل شوند.

رئیس جمهورغنی گفت که شماری از کشور ها در برابر تجارت، ترانزیت و همکاری های اقتصادی افغاسنتان موانع و مشکلات ایجاد میکنند که سازمان سارک باید جلو تلاش های ناروای آنانرا بگیرد.

وی افزود: اگر سازمان سارک نتواند مسیر های زمینی را برای تجارت و ترانزیت کشور های عضو باز نگهدارد، جایگاه خود را در میان کشور های عضو از دست میدهد.

وی افزود که تروریزم و افراطیت برای کشورهای عضو سازمان سارک خطر مشترک است، بنا این کشور ها باید مشترکا در راستای دفع و از بین بردن این تهدید مبارزه نمایند.

افغانستان در سازمان سارک از اهمیت ویژه ای برخوردار است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد