افغانستان-درلیست-تحریم-آمریکا-قرارگرفت

رییس جمهورامریکا، قبل از رای‌گیری در سازمان ملل تهدید کرد که اگر کشورهای مورد حمایتش، علیه تصمیم وی درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل رای بدهند، کمک‌های مالی خود را به آنها قطع می کند که افغانستان نیزبه تصمیم ترامپ رای منفی داد.

به گزارش افغان نیوز: ۱۲۸ کشور در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل، علیه تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل رای داده اند. در این میان افغانستان نیز از جمله کشورهای می باشد که علیه تصمیم ترامپ، رییس جمهور امریکا رای داده است. در حالی که آقای ترامپ اعلام کرده بود که اگر کشورها به این قطعنامه رای مثبت بدهند، از حمایت های آمریکا محروم خواهند شد.

با این وجود ۱۲۸ کشور علیه این تصمیم بودند، که ۹ کشور به آن رای موافق دادند.  ۳۵ کشور رای ممتنع وکشورهای  اسرائیل، توگو، پالائو، نائورو، میکرونزی، جزایر مارشال، هندوراس و گواتمالا از تصمیم آمریکا حمایت کردند.

ازمخالفت حکومت افغانستان با تصمیم ترامپ و تهدید وی مبنی بر قطح کمک های اقتصادی به کشور های مخالف، چنین استنباط می شود که افغانستان در لیست تحریم های امریکا قرار گرفته است.

این در حالی است که افغانستان پس از اسرائیل، مصر و اردن چهارمین کشوری است که بیشترین کمک های ایالت متحده امریکا را دریافت می کند.

افغانستان درلیست تحریم آمریکا قرارگرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد