افغانستان-سرزمین-مشوره-و-جرگه-می-باشد

رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان و نمایندگان لوی کندهار تاکید کرد که افغانستان سرزمین مشوره و جرگه می باشد و با همکاری مردم به گونه آسان‌تر به صلح پایدار و باعزت دست یافته می توانیم.

به گزارش افغان نیوز: بزرگان و نمایندگان لوی کندهار گفتند که مذاکرات صلح باید بین الافغانی باشد و در بورد مشورتی صلح افراد موثر، با تجربه و متعهد حضور داشته باشند و به نمایندگان مناطق جنگ زده و زنان نیز در آن سهم داده شود.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این دیدار گفت که صلح خواست مهم مردم افغانستان و از اولویت های مهم حکومت می باشد، زیرا برای پایان دادن به بحران چهل سالۀ کشور و تامین صلح پایدار، مذاکرات بین الافغانی حتمی است.

آقای غنی خاطرنشان کرد که برای صلح به سطح ملی، منطقوی، بین‌المللی و کشورهای اسلامی اجماع و فضا فراهم شده است. وی افزود که افغانستان، سرزمین مشوره و جرگه می باشد و ما روی هر موضوع ملی با اقشار و نمایندگان مردم مشورت می کنیم و از این طریق با همکاری مردم ما به گونه آسان‌تر به صلح پایدار و باعزت دست یافته می توانیم.

رئیس جمهور کشور گفت که هدف معلوم است، اما مسیر باید بیشتر روشن شود. وی افزود که هدف ایجاد بورد مشورتی، آمادگی برای مذاکرات و پیدا نمودن آدرس مشخص به منظور موفقیت صلح و مذاکرات بین الافغانی می باشد.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی روز گذشته در همین رابطه با حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، محمد محقق، گلبدین حکمتیار، عبدالروف سیاف، عطا محمد نور، جنرال دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری و شورای سراسری هزاره‌های اهل سنت نیز دیدار و گفتگو داشته است.

افغانستان سرزمین مشوره و جرگه می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد